سلامت نیوز : وزیر بهداشت با اعلام اینكه تعرفه خدمات هتلینگ بیمارستان‌های خصوصی امسال 20 درصد افزایش می‌یابد گفت: 80 درصد پزشكان بخش دولتی تمام وقت هستند و فقط در بخش دولتی كار می‌كنند اما برای گسترش این میزان نیازمند اعتبار هستیم.

به گزارش فارس، مرضیه وحید دستجردی در حاشیه شصت و هفتمین اجلاس روسای دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور كه صبح امروز در ستاد علوم‌پزشكی تهران برگزار شد با بیان اینكه در سال گذشته كسری بودجه‌ای به آن معنا را نداشتیم اظهار داشت: اما متأسفانه تخصیص‌های خود را ناقص دریافت كردیم به عنوان مثال تخصیص‌های دریافت شده ستادی، 70 درصد و عمرانی كمتر از 70 درصد بود لذا به همین دلیل كسری بودجه ایجاد شد.

وی در خصوص موضوع تمام وقت شدن پزشكان بخش دولتی نیز یادآور شد: در حال حاضر بیش از 80 درصد اساتید عضو هیئت علمی در بخش دولتی تمام وقت هستند ولی اگر بخواهیم این تمام وقت بودن را توسعه دهیم باید اعتبارات لازم وجود داشته باشد.

وحید دستجردی گفت: در حال حاضر مطالبات بیمارستانهای دولتی از بیمه‌ها تاخیر 12 ماهه دارد كه این موضوع روی كیفیت خدمات تاثیر خواهد داشت.

وی اضافه كرد: وزارت بهداشت در بخش‌های مختلف توسعه‌های زیادی داشته است كه اگر منابع لازم برای این توسعه دیده نشود كسری بودجه به وجود خواهد آمد.

وحید دستجردی گفت: به عنوان مثال در بخش بهداشت ساخت و تجهیز خانه‌های بهداشت و در بخش آموزش دو برابر شدن دوره‌های كارشناسی ارشد و PHD كه همه آنها هزینه‌بر است اتفاق افتاده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: در خصوص تعرفه‌های بخش خصوصی سعی شده در بخش هتلینگ بیشترین افزایش را داشته باشیم كه میزان آن 20 درصد است ولی در بخش K جراحی هیچ افزایشی دیده نشده است و در سایر بخش‌ها مانند ویزیت و غیره افزایش داشته‌ایم.

وی درباره زیرمیزی‌ها نیز گفت: علاوه بر فعالیت‌های ضربتی كه منجر به اخراج برخی از پزشكان شده است و تعداد آنها هم كم نیست چند كار باید انجام دهیم كه یكی از آنها واقعی شدن تعرفه‌های دولتی و دیگری دریافت‌های سریع‌تر پزشكان و پرستاران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha