جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۶
کد خبر: 287570

از تعرفه‌های پزشکی ۹۹ چه خبر؟

سلامت نیوز: دبیر و رییس دبیرخانه شورای عالی بیمه سلامت، درباره آخرین وضعیت تعیین تعرفه‌های پزشکی سال ۱۳۹۹، گفت:تعرفه‌های پزشکی، با توجه به میزان رشد بودجه بیمه‌ها و میزان افزایش حقوق و دستمزد در بودجه سال آینده بررسی و تعیین می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز، دکتر سید سجاد رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به آخرین جزییات بررسی تعرفه‌های پزشکی سال ۱۳۹۹ در شورای‌عالی بیمه، گفت: تاکنون هیچ پیش‌بینی در زمینه تعرفه‌های پزشکی سال آینده انجام نشده است. البته سازمان نظام پزشکی پیشنهادات خود را در این زمینه ارائه داده است، ‌ اما هنوز در این حوزه پیش‌بینی یا تصمیم‌گیری انجام نشده است.

وی با بیان اینکه وضعیت تعیین تعرفه‌های پزشکی به میزان رشد بودجه سازمان‌های بیمه‌گر و میزان رشد حقوق و دستمزد در بودجه بستگی دارد،  افزود: در عین حال برای بررسی تعرفه‌ها ابتدا باید ببینیم دولت چقدر پول در اختیار این حوزه قرار می‌دهد. بر اساس بودجه‌ای که دولت و مجلس برای سال آینده در این حوزه مشخص می‌کنند می‌توان درباره تعرفه‌های پزشکی سال آینده تصمیم‌گیری کرد. بنابراین ابتدا باید میزان رشد بودجه سازمان‌های بیمه‌گر و میزان رشد حقوق و دستمزد در بودجه سال ۱۳۹۹ در دولت و مجلس مشخص شود و سپس ما سعی می‌کنیم تعرفه‌های سال آینده را قبل از پایان سال جاری بررسی و اعلام کنیم. البته ما فعلا پیشنهادی به دولت در این حوزه نداده‌ایم.

سجاد رضوی در خاتمه از بررسی پوشش بیمه‌ای بیماری‌های نادر در شورای‌عالی بیمه خبر داد و گفت: البته در حال حاضر برخی از خدمات بیماران نادر تحت پوشش بیمه قرار دارد. البته ابتدا باید در این زمینه معاونت درمان با همکاری بنیاد بیماری‌های نادر پیشنهاداتش را ارائه دهد و اعلام کند که چه بیماری‌ها و خدماتی باید تحت پوشش بیمه قرار گیرند، سپس پیشنهادات آنها در شورای عالی بیمه بررسی شده و میزان و سطح پوشش بیمه‌ای این بیماری‌ها مشخص می‌شود. بنابراین فعلا در انتظار پیشنهادات معاونت درمان در این حوزه هستیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha