کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: در بخش‌های جنوبی کشور، شاهد بارندگی هستیم ضمن اینکه تداوم این بارندگی‌ها قابل توجه است.

تداوم بارندگی‌ها در نیمه جنوبی کشور/وضعیت جوی پایتخت

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: در بخش‌های جنوبی کشور، شاهد بارندگی هستیم ضمن اینکه تداوم این بارندگی‌ها قابل توجه است.

به گزارش سلامت نیوز، محمد اصغری، در گفتگو با مهر، اظهار کرد: بارندگی‌ها با شدت هر چه بیشتر در بخش‌های جنوبی آغاز شده است و ادامه دارد که این بارندگی‌ها در استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان و هرمزگان برقرار است و با تأخیر، اما با شدت بیشتر در کرمان و بخش‌هایی از استان سیستان و بلوچستان بارندگی خواهیم داشت.

وی با اشاره به احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی درباره اطراق اطراف رودخانه‌ها هشدار داد.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه آب‌های جنوبی کشور از جمله خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز مواج است و ارتفاع موج تا سه متر هم می‌رسد گفت: قایق‌ها و شناورهای کوچک و تفریحی از رفتن به آب‌ها چشم پوشی کنند.

اصغری با اشاره به اینکه در ارتفاعات استان‌های چهارمحال و بختیاری، لرستان، خوزستان و همدان بارش برف گزارش شده است پیش بینی کرد این اوضاع با شدت و ضعف ادامه پیدا کند و استان‌های سمنان، خراسان رضوی و جنوبی منتظر بارش برف و باران باشند.

وی گفت: بارندگی‌ها در نیمه جنوبی کشور تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: کاهش دما در شمال شرق کشور بسیار قابل توجه است و ما در روزهای آینده شاهد دمای ۱۰ درجه زیر صفر در برخی شهرهای استان خراسان رضوی خواهیم بود.

اصغری گفت: به جز تهران و شمال غرب و غرب کشور در همه مناطق کشور بارندگی خواهیم داشت و از یکشنبه هفته آینده هوا پایدار می‌شود و افزایش غلظت آلاینده‌ها و تداوم آن بسیار محتمل است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha