سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 28759

استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران گفت: رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی در فصل تابستان و گرما است.

سلامت نیوز : استاد دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی تهران گفت: رعایت بهداشت فردی بهترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی در فصل تابستان و گرما است.

دكتر مسعود مردانی در گفت و گو با ایرنا افزود: با شروع فصل گرما، عفونت های ویروسی شیوع بیشتری می یابد كه برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری باید از ظرف های شخصی در تغذیه و آشامیدن استفاده كرد.
این متخصص بیماری های عفونی تصریح كرد، رعایت اصول بهداشتی مانند شستشوی مرتب دست ها، شستشوی كامل و دقیق میوه جات و سبزیجات، مبارزه با حشرات خانگی، استفاده از درپوش برای مواد غذایی و همچنین مصرف آب آشامیدنی جوشیده از جمله مواردی است كه باید به آن توجه كرد.
به گفته وی، در فصل گرما، مسمومیت های غذایی، اسهال، تب شدید، گلودرد و بیماری های گوارشی در افراد بروز پیدا می كند كه با سفر افراد مبتلا به مناطق دیگر، این بیماری ها همه گیر می شود.
وی، وبا را یكی از شایع ترین بیماری های عفونی در فصل گرما دانست و گفت: بیماری وبا در كمتر از 24 ساعت باعث از دست رفتن آب بدن انسان می شود و می تواند منجر به مرگ فرد مبتلا شود.
این متخصص بیماری‌های عفونی، تامین آب از دست رفته بدن پس از اسهال شدید را مورد تاكید قرار داد و افزود: برای جبران آب از دست رفته بدن، بیمار باید از مایعات زیاد استفاده كند و برای اقدام های درمانی به بیمارستان منتقل شود.
مردانی خاطرنشان كرد، استفاده از آب و مواد غذایی آلوده نه تنها بیماری وبا بلكه بیماری‌های عفونی دیگر را نیز می‌تواند برای انسان به دنبال داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha