رئیس سومین کنگره بین المللی چالش های بالینی با اشاره به شیوع بیماری آندومتریوز در میان زنان گفت: درمان های دارویی، لاپاراسکوپی و جراحی‌های باز از جمله روش‌های درمانی این بیماری است.

افزایش آمار زنان مبتلا به آندومتریوز/روش های درمانی

سلامت نیوز:رئیس سومین کنگره بین المللی چالش های بالینی با اشاره به شیوع بیماری آندومتریوز در میان زنان گفت: درمان های دارویی، لاپاراسکوپی و جراحی‌های باز از جمله روش‌های درمانی این بیماری است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، مریم سادات حسینی، در آستانه برگزاری سومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی که از ۱۶ تا ۱۸ بهمن ۹۸ در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود، اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که در این کنگره با حضور اساتید و صاحبنظران برجسته مورد بحث و گفتگو قرار می گیرد بیماری آندومتریوز است که امروز به چالشی بزرگ در حوزه زنان تبدیل شده و آمار مبتلایان آن در حال افزایش است.


وی با بیان اینکه آمار دقیقی در مورد مبتلایان به آندومتریوز در ایران در حال حاضر وجود ندارد، گفت: علت اصلی ابتلا به این بیماری ناشناخته است و فاکتورهای متعددی در این زمینه از جمله برگشت خون قاعدگی به لگن ، بلوغ زودرس، قاعدگی های شدید ، مسائل ژنتیکی، اختلال در آناتومی سیستم تناسلی، طولانی بودن دوره قاعدگی، رژیم غذایی و شرایط آب و هوایی مطرح شده است. البته اختلال در سیستم ایمنی در برخی از زنان نیز می‌تواند سبب زمینه سازی در بروز این بیماری شود.


رئیس سومین کنگره بین المللی چالش‌های بالینی در مامایی، زنان و نازایی بیان داشت: درمان آندومتریوز بسته به شرایط فرد متفاوت بوده و اینکه آیا فرد در سن باروری قرار دارد یا خیر نیز از جمله مباحث حائز اهمیت در نوع درمان است و به طور کلی بیماری آندومتریوز از مباحث چالش برانگیز در حوزه بیماری‌های زنان به شمار می‌رود.


سادات حسینی خاطرنشان کرد: انجام لاپاراسکوپی، جراحی‌های باز و درمان دارویی از جمله روش‌های درمانی بیماران مبتلا به آندومتریوز به شمار می‌رود و باید توجه داشت که درمان دارویی عمدتاً به این جهت بوده که فاصله بین زمان‌های قاعدگی را بیشتر کند تا از این طریق علاوه بر جلوگیری ازپیشرفت آندومتریوزیس ، درد آنها نیز کاهش دهد.بیمارانی هم که تحت عمل  جراحی قرارمیگیرند لازم است  پس از عمل جراحی تحت نظر پزشک بوده و درمان‌های مکمل مورد نیاز برای آنها انجام شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • منیژه ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۱
    0 0
    الهی که خانم دکتر عزیز پایدار و پاینده باشی از نظر علمی و دانش پزشکی در شاخه خود کم نظیرید بی الایشو سادگی شمار را تحسین میکنم