یك آزمایش جدید نشان داد كودكان چاقی كه تغذیه ناسالم دارند و غذاهای غیربهداشتی مصرف می‌كنند در مقایسه با دانش آموزانی كه تغذیه سالم دارند در امتحانات نمرات كمتری كسب می‌كنند و بازده تحصیلی آنها كاهش پیدا می‌كند.

سلامت نیوز : یك آزمایش جدید نشان داد كودكان چاقی كه تغذیه ناسالم دارند و غذاهای غیربهداشتی مصرف می‌كنند در مقایسه با دانش آموزانی كه تغذیه سالم دارند در امتحانات نمرات كمتری كسب می‌كنند و بازده تحصیلی آنها كاهش پیدا می‌كند.

به گزارش ایسنا، متخصصان در این آزمایشات دریافته‌اند كودكان و دانش آموزانی كه در وعده غذایی ناهار از خوراكی‌های سالم و مفید استفاده می‌كنند در كلاس‌های بعدازظهر تمركز بیشتری روی مطالب درسی دارند.

در این مطالعه تحت عنوان" برنامه همكاری غذا برای زندگی" نزدیك به 4000 مدرسه شركت كردند و آزمایشات فوق از سوی گروهی از كارشناسان دانشگاه وست انگلند صورت گرفته است.

این مطالعه هم چنین نشان داده است كه تمایل دانش آموزان به خوردن غذاهای سالم روی عادات تغذیه آنها در منزل و نیز عادات خرید كردن در والدین این دانش آموزان تاثیرگذار است.

دكتر ایما نوبل، رئیس "برنامه همكاری غذا برای زندگی" در این دانشگاه در این باره متذكر شد: سرو كردن غذای تازه به جای چربی‌های مضر موجود در بیسكوئیت‌ها، برگرها و كیك‌ها تاثیر سریع و مستقیم روی رفتار و بازده تحصیلی دانش‌آموزان دارد.

روزنامه ساندی اكسپرس در این باره نوشت: بسیاری از مدارسی كه در این مطالعات شركت كردند در پروژه ایجاد باغچه‌های كوچك سبزیجات مخصوص خود مدارس، فعالیت داشته‌اند.

این مطالعات آشكار ساخت كه دانش آموزان از خوردن سبزیجاتی كه خودشان در باغچه‌های مدارس پرورش داده‌اند، لذت می‌برند و برای خوردن آنها نسبت به سبزیجات آماده اشتیاق خیلی بیشتری نشان می‌دهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha