گلستان معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بابیان اینکه حدود ۴۰ هزار مرکز طرف قرارداد با این سازمان داریم، گفت: مطالبات داروخانه‌ها در سطح کشور تا پایان شهریور ماه پرداخت‌شده است.

پرداخت مطالبات داروخانه‌ها تا پایان شهریور

سلامت نیوز:گلستان معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت بابیان اینکه حدود ۴۰ هزار مرکز طرف قرارداد با این سازمان داریم، گفت: مطالبات داروخانه‌ها در سطح کشور تا پایان شهریور ماه پرداخت‌شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،کوروش فرزین صبح روز شنبه (۲۱ دی) در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بیمه سلامت گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در سطح کشور حدود ۴۰ میلیون نفر بیمه‌شده سازمان بیمه سلامت داریم.
وی تصریح کرد: در حال حاضر ۷ میلیون نفر از جمعیت کشور معادل ۱۰ درصد جمعیت، فاقد پوشش بیمه‌ای هستند؛ البته این به معنای آن نیست که همه این افراد اصلاً سابقه پوشش بیمه‌ای نداشته باشند.


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت با اشاره به موضوع همپوشانی بیمه‌ای در کشور، افزود: در سازمان بیمه سلامت حدود ۵ میلیون نفر همپوشانی بیمه‌ای با سایر سازمان‌های بیمه‌گر داریم که به دنبال رفع این موضوع هستیم.


فرزین در ادامه از راه‌اندازی پایگاه جامع بیمه‌شدگان کشور در سال جاری خبرداد و گفت: اطلاعات بیمه‌ای تمامی بیمه‌شدگان کشور در این پایگاه بارگذاری می‌شود. امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این امر در سازمان بیمه سلامت فراهم‌شده و امیدواریم تا پایان سال سایر سازمان بیمه‌گر و سازمان‌هایی که به‌نوعی در بحث بیمه فعال هستند، اطلاعات بیمه‌شدگان خود را در این بانک اطلاعاتی قرار دهند تا بتوانیم همپوشانی بیمه‌ای را برطرف کنیم.


وی به پوشش اجباری بیمه سلامت اشاره کرد و گفت: از زمان اجرای این طرح تاکنون حدود یک‌میلیون نفر در سطح کشور ثبت‌نام کردند. بر اساس استعلام ۴۵۰ هزارنفری که از این تعداد از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به ما منعکس‌شده، حدود ۵۰ درصد این جمعیت در دهک‌های پایین جامعه قرار دارند و از بیمه رایگان برخوردار خواهند شد.


معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت در خصوص وضعیت پرداخت مطالبات از سوی این سازمان، خاطرنشان کرد: مطالبات داروخانه‌ها تا شهریورماه پرداخت‌شده است. مطالبات دانشگاه‌ها تا مردادماه و مطالبات پزشکان خانواده نیز در برخی از استان‌ها تا مهر و برخی هم تا آبان ماه پرداخت‌شده است.

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha