سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 28764
سلامت نیوز : محمدرضا حسینی زاده، متخصص بیماری های عفونی گفت :نتایج مطالعات مختلف نشان می دهند که با وجود مداخلات صورت گرفته در چند سال اخیر از جمله فعالیت های آموزشی، موارد حیوان گزیدگی در کشور تغییر خاصی نکرده است.
محمدرضا حسینی زاده، متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: بیماری های ناشی از حیوان گزیدگی از جمله هاری از بیماری های عفونی حاد و کشنده ویروسی است که سالانه هزاران نفر بر اثر آن، جان خود را از دست می دهند.

وی افزود: روند رو به افزاش حیوان گزیدگی در سال های اخیر، علاوه بر مبالغی که سالیانه جهت خرید سرم و واکسن ضد هاری هزینه می شود، این خطر را نیز به همراه دارد که هرگونه سهل انگاری و غفلت به قیمت جان یک انسان تمام شود.

حسینی زاده، تأکید کرد: نتایج مطالعات مختلف در کشورمان نشان می دهند که با وجود مداخلات صورت گرفته در چند سال اخیر از جمله فعالیت های آموزشی، موارد حیوان گزیدگی در کشور تغییر خاصی نکرده است.

وی با بیان اینکه کاهش موارد حیوان گزیدگی در کشور احتیاج به اقدامات عملی و مناسبتری دارد، یادآور شد: بررسی مشکلات موجود در نظام مراقبت هاری و ارائه راهکارهای علمی و کاربردی و انجام مداخلات لازم، در کاهش موارد حیوان گزیدگی و ابتلا به هاری در کشور مؤثر است.

حسینی زاده، خاطرنشان کرد: تدارک برنامه های آموزشی مناسب برای گروه های در معرض خطر جامعه، تقویت سیستم مراقبت هاری و همکاری و هماهنگی های بین بخشی از دیگر راهکارهای کاهش خطر حیوان گزیدگی در کشور است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha