در هرصورت، با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در مورد افزایش بارش‌ها در زمستان سال جاری ضرورت دارد مسئولین هشدارها را جدی بگیرند و در هوشیاری کامل باشند تا نعمت‌های الهی برای کشور به نقمت تبدیل نگردد و خسارات مادی و جانی جبران‌ناپذیر به دنبال نداشته باشد.

باران‌های سیل‌آسا در استان‌های جنوبی/مسئولین هشدارها را جدی بگیرند

سلامت نیوز:باران‌های سیل‌آسای اخیر که در سراسر کشور خصوصاً استان‌های جنوبی آغاز شده ضمن اینکه باعث خوشحالی مردم شد متاسفانه موجب وارد آمدن خسارت‌های زیادی به تاسیسات شهری و روستایی از قبیل راه‌ها، پل‌ها و همچنین آب‌گرفتگی واحدهای مسکونی و صدمات فراوان به محصولات کشاورزی گردید.
 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جمهوری اسلامی خبرهای رسیده حاکی است، تداوم این بارندگی‌ها و سیلابی شدن محورها و مسیرهای ارتباطی باعث تعطیلی بندرگاه‌های مسافری و طغیان رودخانه‌ها و بسته شدن راه‌های ارتباطی در استان‌های جنوبی شد.

مسئولان استان‌های جنوبی در اظهاراتشان با اینکه عقیده دارند با بارندگی‌های پی‌درپی در فصل پاییز و زمستان پس از دو دهه از مرز خشکسالی خارج شده‌اند و دوران خوشی را برای این استان‌ها رقم زده و باعث پر شدن سدها، دشت‌ها و حوزه‌های آبخیز شده است، اما متاسفانه شواهد نشانگر این هستند که مدیران استان‌ها، آمادگی مواجه با خسارات ناشی از این سیلاب‌ها را نداشتند و به دلیل فراهم نبودن زیرساخت‌های شهری و روستایی، بارش‌ها موجب آب‌گرفتگی معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها شد و مشکلاتی را برای مردم بویژه در شهرهای خوزستان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان پدید آورد و برای محله‌هایی که در پایین دست رودها و در کنار مسیر سیلاب‌ها قرار داشتند این مصائب دوچندان بود.


اگرچه اهمیت وقوع سیل‌آسای این بارندگی‌ها آنقدر زیاد بود که علاوه بر هشدارهای سازمان هواشناسی، ستاد پیشگیری و هماهنگی مدیریت بحران در استان‌ها، آماده‌باش صددرصدی اعلام کرده بودند و از مسئولان خواسته شده بود در استان حضور داشته باشند اما متاسفانه مدیریت بحران بسیار کند پیش می‌رفت بطوری که در برخی استان‌ها نیروهای امدادی از سازمان‌های غیرمرتبط وارد صحنه می‌شدند تا از افزایش خسارت‌های مالی و از احتمال ایجاد تلفات انسانی جلوگیری کنند.


در هرصورت، با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی در مورد افزایش بارش‌ها در زمستان سال جاری ضرورت دارد مسئولین هشدارها را جدی بگیرند و در هوشیاری کامل باشند تا نعمت‌های الهی برای کشور به نقمت تبدیل نگردد و خسارات مادی و جانی جبران‌ناپذیر به دنبال نداشته باشد.


دکتر جهانگیری در تماس تلفنی با استانداران هرمزگان و سیستان و بلوچستان:اقدامات لازم برای پیشگیری از بروز خسارات به منازل و زندگی مردم انجام شود
معاون اول رئیس‌جمهور در تماس‌های تلفنی جداگانه با استانداران سیستان و بلوچستان و هرمزگان، بر لزوم آماده‌باش نیرو‌های امدادی استان و تلاش برای کاهش خسارات ناشی از سیل و بارش سنگین باران تاکید کرد.


دکتر اسحاق جهانگیری در این تماس‌های تلفنی گزارشی از آخرین وضعیت بارش‌های سنگین و میزان خسارات ناشی از سیل و نیز تمهیدات اندیشیده شده برای پیشگیری از بروز خسارات احتمالی به زیرساخت‌ها دریافت کرد و از استانداران این دو استان خواست، با بسیج همه امکانات، اقدامات لازم را برای کمک به سیل‌زدگان و پیشگیری از بروز خسارات به منازل و زندگی مردم انجام دهند.

 

استانداران هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز در این تماس‌های تلفنی، گزارشی از آخرین وضعیت بارش‌ها و میزان خسارات وارد شده به زیربناهای این دو استان ارائه کردند و به تشریح اقدامات و تمهیدات صورت گرفته برای کمک به مردم، رفع آب‌گرفتگی معابر و کاهش خسارات ناشی از باران و سیل پرداختند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha