معاون بهداشتی وزیر بهداشت درباره برخی مباحث مبنی بر موانع موجود بر سر راه اجرای برنامه پزشك خانواده، گفت: برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در اجرا با مشكلی روبرو نیست و این مباحث را چندان قبول ندارم.

سلامت نیوز : معاون بهداشتی وزیر بهداشت درباره برخی مباحث مبنی بر موانع موجود بر سر راه اجرای برنامه پزشك خانواده، گفت: برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در اجرا با مشكلی روبرو نیست و این مباحث را چندان قبول ندارم.

دكتر علیرضا مصداقی‌نیا در گفت‌وگو با  ایسنا، با اشاره به اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع در 17 شهر بین 20 تا 50 هزار نفر سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و كهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به برخی اظهارنظرها در مورد وجود مشكلاتی در اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع و از جمله عدم همكاری سازمان‌های بیمه‌گر در این برنامه، گفت: برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع با مشكلی روبرو نیست چرا كه اساسا جمعیت تحت پوشش این برنامه در این سه استان، جمعیت زیادی نیست.

وی تاكید كرد: وزارت بهداشت در اجرای برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع كار خود را به خوبی انجام داده است و امیدواریم اقدامات مربوط به این برنامه در سال جاری بهتر از گذشته پیش رود.

مصداقی‌نیا درباره مباحث مطرح مبنی بر عدم تخصیص اعتبارات این برنامه به صورت كامل، گفت: اعتبار مربوط به این برنامه چندان زیاد نبود كه تخصیص یا عدم تخصیص آن بتواند از پیشرفت كار ما جلوگیری كند، مشكلات چندانی بر سر راه این برنامه نداریم و این مباحث را خیلی قبول ندارم.

وی درباره برخی اخبار در زمینه وجود مشكلاتی برای صدور دفترچه‌های بیمه پزشك خانواده و نظام ارجاع گفت: مشكلات مربوط به صدور دفترچه‌های بیمه برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع حل شده است.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت در پایان از برنامه‌ریزی‌های انجام شده برای گسترش برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع خبر داد و با اشاره به تكلیف برنامه پنجم توسعه برای توسعه این برنامه به سراسر كشور، گفت: امسال حدود 14 تا 15 میلیون نفر جمعیت شهری تحت پوشش برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع قرار می‌گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha