سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۲۹
کد خبر: 28767

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله گفت: شستشوی زیاد صورت و دست زدن مداوم به ابرو از دلایل ایجاد موخوره ابرو است.

سلامت نیوز : عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله گفت: شستشوی زیاد صورت و دست زدن مداوم به ابرو از دلایل ایجاد موخوره ابرو است.
 
سید مسعود داوودی در گفت و گو با ایرنا افزود: موخوره، آسیب و صدمه ای فیزیكی است كه به تارهای مو وارد می شود.
وی ادامه داد: این آسیب به نحوی است كه مو از وسط به صورت طولی دو شاخه می شود؛ قسمتی كه نازك تر است دچار شكنندگی می شود و قسمت ضخیم تر باقی می ماند و از نظر ظاهری و رنگ در مقایسه با موهای سالم، متفاوت تر است.
این متخصص پوست و مو با بیان اینكه موخوره ابرو بسیار نادر است، گفت: موخوره ابرو در اثر رنگ كردن مداوم ابرو، شستشوی مداوم صورت و دست زدن زیاد به ابرو به وجود می آید.
این دانشیار دانشگاه علوم پزشكی بقیه الله درباره مهمترین دلایل ایجاد موخوره سر نیز گفت: رنگ كردن مداوم مو، سشوار كشیدن، فر كردن، صاف كردن، اتو كردن، شستشوی شدید موهای سر(چنگ زدن) و شانه كردن موهای خیس منجر به ایجاد موخوره سر می شود.
داوودی درباره راههای درمان موخوره اعم از موخوره سر و ابرو افزود:
چنانچه علل ایجاد موخوره شناخته شود و در صدد رفع آن برآییم، موخوره ایجاد شده به صورت طبیعی برطرف می شود چرا كه وقتی عمر تارهای مو تمام شود، موهای جدید جایگزین می شود و شكستگی های ایجاد شده در مو برطرف خواهد شد.
وی تصریح كرد: البته با استفاده از محلول ها و كرم ها با تجویز پزشك، موخوره ایجاد شده به مرور برطرف خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha