یکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 287677

برای کاهش وزن علاوه بر ورزش و تغذیه، سبک زندگی نیز از موارد تاثیر گذار محسوب می‌شود.

نکات کلیدی برای کاهش وزن سریع

سلامت نیوز: برای کاهش وزن علاوه بر ورزش و تغذیه، سبک زندگی نیز از موارد تاثیر گذار محسوب می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزیاتو، شرکت کنندگان یک تحقیق علمی درباره ی اهمیت رژیم و برنامه ی غذایی، موفق شدند بعد از ۱۲ هفته به طور متوسط ۳/۱ کیلوگرم وزن کم کنند. از همه مهم تر آنکه ریسک ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی در این افراد کاهش یافت. همه ی ما باید یک برنامه ی غذایی مشخص برای خود داشت باشیم و عادت های سالمی در پیش بگیریم. اما به خاطر داشته باشید که لازم نیست خود را به یک نوع غذای خاص محدود کنیم.

اگر به تازگی تصمیم به کاهش وزن خود گرفته اید، در ادامه ی این مطلب از ترفندهایی صحبت خواهیم کرد که می توانند به شما کمک کنند بدون فشار آوردن به خود، وزن تان را کنترل کنید.

۱- هر روز ۹ لیوان آب بخورید

اول آنکه ۳۰ دقیقه قبل از وعده های غذایی تان یک لیوان آب بخورید. در تحقیقی مشاهده شد این کار باعث رشد ۴۴ درصدی کاهش وزن شرکت کنندگان طی ۳ ماه شد.

دوم آنکه توصیه می شود مردان روزانه ۱۲ تا ۱۳ فنجان آب و زنان روزانه ۹ فنجان آب بنوشند. این کار باعث می شود آب بدن حفظ شود و به شما کمک می کند از سمومی خلاص شوید که دشمن تلاش های شما برای کاهش وزن هستند. به علاوه با این کار کمتر احساس گرسنگی خواهید کرد.

۲- فیبر را در رژیم غذایی خود بگنجانید

بسیاری از میوه ها و سبزیجات از جمله سیب، هویج، کلم بروکلی و آووکادو، همگی حاوی ماده ی خاصی به نام فیبر محلول هستند. این ماده نه فقط برای حفظ تناسب اندام بلکه برای سلامت عمومی هم مفید است. مصرف فیبر ریسک ابتلا به دیابت و بیماری های قلبی را هم کاهش می دهد.

تحقیقات نشان داده با هر ۱۰ گرم افزایش در میزان مصرف فیبر، میزان چربی های بدن ۳/۷ درصد کاهش پیدا می کند. توصیه می شود روزانه ۲۵ تا ۳۸ گرم فیبر مصرف کنید.

۳- در رستوران و کافه پشت به غذاها و خوراکی ها بنشینید

ساده به نظر می رسد، اما بسیاری از ما احتمالاً این کار را انجام نمی دهیم. اگر  مدتی طولانی رو به روی یک کیک هوس انگیز بنشینید، میل به خوردن آن در شما بالا می رود.

بهتر است در کافه و رستوران طوری بنشینید که به منظره ی خوراکی ها و غذاها دید نداشته باشید.

۴- به اندازه ی کافی ویتامین D دریافت کنید

نور خورشید تأثیری مثبت بر روند کاهش وزن دارد. علت این اتفاق ویتامین D است. تحقیقی بر روی ۴،۶۵۹ نفر در طول ۴ سال نشان داد میان افزایش مصرف این ویتامین و کمتر شدن افزایش وزن ارتباط وجود دارد.

اگر به اندازه ی کافی آفتاب دریافت نمی کنید، می توانید از مکمل های ویتامین D استفاده کنید که البته به خاطر داشته باشید مصرف مکمل باید با نظارت پزشک انجام شود. در غیر اینصورت، می توانید هر روز صبح ۱۰ تا ۱۵ دقیقه در آفتاب بنشینید که بسیار مؤثر خواهد بود.

۵- در وعده های غذایی تان از مواد غذایی متنوعی استفاده کنید

اگر در غذا تنوع طعم وجود نداشته باشد، یکسان و تکراری بودن طعم باعث می شود از آن خسته شویم و علاقه ی خود را به آن از دست دهیم، به همین خاطر است که گاهی بعد از خوردن یک وعده غذای سنگین، کماکان برای خوردن دسر جا داریم.

برای جلوگیری از پرخوری، بهتر است در هر وعده از مواد غذایی متنوعی استفاده کنید اما به این شرط که از هر کدام فقط مقدار کمی بخورید.

۶- شیر و چای ننوشید

بعضی برای کم کردن اشتهای خود از ترکیب شیر و چای استفاده می کنند که فکر خوبی نیست.

محققان می گویند چای حاوی مقادیر زیادی ترکیباتی است که به کاهش چربی های بدن کمک می کنند. اما پروتئین های موجود در شیر گاو توانایی چربی سوزی چای را از بین می برند. بنابراین بار دیگر به جای این ترکیب می توانید فقط چای بنوشید.

۷- بین هر لقمه قاشق تان را زمین بگذارید

بدن می تواند به سرعت به حس سیری برسد. اما معمولاً تا حدود ۲۰ دقیقه طول می کشد تا مغز به این نتیجه برسد. به همین دلیل باید سرعت غذا خوردن خود را کم کنید.

برای این کار، بین هر لقمه، قاشق خود را زمین بگذارید. این کار کمک می کند مدت زمان غذا خوردن تان را بیشتر کنید و مانع از پرخوری کردن شما می شود.

۸- هنگام غذا خوردن در رستوران، غذایتان را با کس دیگری تقسیم کنید

اگر سعی در کم کردن خورد و خوراک تان دارید، تقسیم غذا با دیگران ترفند خوبی برای این منظور محسوب می شود. فقط یک غذا سفارش دهید و درخواست کنید ۲ بشقاب کوچک تر برایتان آورند. به این ترتیب بعد از خوردن غذای اصلی، دیگر از خوردن دسر احساس گناه نخواهید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha