آزمایش های اخیر نشان داده اند که تزریق ویروس غیرفعال آنفولانزا به تومورهای سرطانی باعث کوچک شدن آنها شده و باعث افزایش کارآیی سیستم ایمنی می شود.

واکسن های آنفولانزا باعث درمان سرطان می شوند

سلامت نیوز: آزمایش های اخیر نشان داده اند که تزریق ویروس غیرفعال آنفولانزا به تومورهای سرطانی باعث کوچک شدن آنها شده و باعث افزایش کارآیی سیستم ایمنی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، هنگام صحبت از تومورهای سرطانی، عوامل زیادی در پاسخ به اینکه آیا آنها به درمان پاسخ خواهند داد تأثیر می گذارد. یکی از این موارد این است که آیا تومورها “داغ” یا “سرد” هستند. این یعنی چی؟

در سالهای اخیر، نوع جدیدی از درمان ضد سرطان رواج یافته است: ایمونوتراپی. این نوع درمان با تقویت پاسخ ایمنی بدن در برابر تومورهای سرطانی مؤثر است.

با این وجود، برای این که درمان از شانس بیشتری برای کار برخوردار باشد، تومورها باید “تومورهای” داغ باشند- یعنی باید دارای سلولهای ایمنی باشند. اگر تومورها، سلولهای ایمنی (به اندازه کافی) نداشته باشند یا سلولهای سرکوب کننده سیستم ایمنی داشته باشد، به آن تومور “سرد” گفته می شود.

یک سؤالی که محققان برای پاسخ به آن سخت تلاش کرده اند این است: چگونه تومورهای سرد را به تومورهای گرم تبدیل کرد که به سیستم ایمنی درمانی پاسخ دهند؟

تیمی از محققان با استفاده از ویروس های غیرفعال شده آنفلوآنزا- اساساً واکسن های آنفولانزا- در آزمایش های مدل موش، روش موثری را انجام دادند.

محققان با مراجعه به داده های موسسه ملی سرطان، این ایده را برای مطالعه جدید خود دریافت کردند. داده ها حاکی از آن است که مبتلایان به سرطان ریه که در بیمارستان با عفونت ریه مربوط به آنفولانزا نیز در بیمارستان بوده اند، از طول عمر بیشتری نسبت به مبتلایان به سرطان ریه که ویروس آنفولانزا نداشته اند، برخوردار بودند.

محققان وقتی این سناریو را در مدلهای موش بازسازی کردند، تأیید کردند که مبتلایان به تومورهای سرطانی و عفونتهای مرتبط با آنفولانزا تمایل به زندگی طولانی تر دارند.

محققان در مدل های موش ویروس آنفلوانزا غیرفعال شده را به تومورهای ملانوما تزریق کردند.

آنها دریافتند که این “واکسن” با افزایش غلظت سلولهای دندریتیک در تومورها، تومورها را از سرد به گرم تبدیل می کنند. این سلول ها می توانند پاسخ ایمنی را تحریک کنند و در واقع منجر به افزایش سلولهای CD8 + T شدند. اینها می توانند سلولهای سرطانی را تشخیص داده و از بین ببرند.

در نتیجه، تومورهای ملانوما موشها با سرعت کمتری رشد می کنند یا شروع به کوچک شدن می کنند.

همچنین محققان دریافتند که واکسن آنفولانزا به داخل تومور ملانوما از یک طرف بدن موش منجر به کاهش نه تنها رشد تومور تزریق شده بلکه به کندتر رشد تومور دیگر، در طرف دیگر می شود.

در این تحقیق، محققان دو مورد پیدا کردند. اولین مورد این بود که واکسن آنفولانزا بدون در نظر گرفتن اینکه تومور هدفمند به درمان مهار کننده بازرسی پاسخ داده یا نه، قادر به کاهش رشد تومور به تنهایی بود.

نکته دوم این بود که وقتی تومور به سیستم ایمنی درمانی واکنش نشان داد، ترکیب آنفولانزا منجر به کاهش قابل توجهی در رشد تومور شد.

منبع: www.medicalnewstoday.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha