سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۲
سلامت نیوز : عضو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، وضعیت بیماران روانی را نگران كننده ارزیابی كرده و گفت: استفاده از كارشناس سلامت روان در طرح پزشك خانواده، به بالار فتن سطح بهداشت روانی عامه مردم كمك می‌كند.

دكتر علیرضا مرندی در گفت‌وگو با ایسنا، ضمن تاكید بر لزوم بهبود سلامت روان در كشور اظهار كرد: بودجه اندكی هم كه داریم به بیمارستان‌های بزرگسالان و اطفال اختصاص می‌دهیم. به این خاطر كه موضوع سلامت روانی در كشور ما به درستی شناخته نشده است و نیاز به توجه و كار بیشتر در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

وی ادامه داد: اگر به مشكلات روحی و روانی بسیاری كه در سطوح پایین قرار دارند، رسیدگی نشود، ممكن است فرد به مراحل پیشرفته بیماری برسد كه درمان در این مرحله سخت است و بیمار متحمل پرداخت هزینه‌های سنگین خواهد شد.

رییس فرهنگستان علوم پزشكی ایران با بیان این مطلب كه اگر به مشكلات روانی رسیدگی نشود، مردم قدرت خلاقه خود را از دست می‌دهند، گفت: باید به مسایل زیربنایی سلامت توجه كنیم.

مرندی درباره حضور یك كارشناس سلامت در طرح پزشك خانواده اظهار كرد: آموزش پزشكی ما مساعد نیست و هزینه كمی برای آموزش صرف می‌كنیم. اگر به پرستارها، پزشكان عمومی و داخلی، مسایل روانی آموزش داده شود، مسایل كوچكتر با هزینه كمتر درمان می‌شوند و عده معدودی كه مشكلات حاد دارند، دسترسی بهتری به روانپزشك خواهند داشت.

وی اضافه كرد: ارائه بهتر این خدمات، ضمن بالا بردن بهداشت روانی عموم مردم، هزینه‌های سنگین درمان بیماری‌های روانی را هم پایین می‌آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha