هر فردی که به مراکز ما معرفی می‌شود به او خدمات ارائه می‌دهیم و برای بهزیستی تفاوتی ندارد که آن فرد تبعه کدام کشور باشد. مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از بهره‌مندی اتباع خارجی معتاد از خدمات سازمان بهزیستی در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر همچون معتادان ایرانی خبر داد.

سازمان بهزیستی به اتباع خارجی دارای اعتیاد مانند معتادان ایرانی خدمات می‌دهد/ جمع‌آوری ۴۵۰ معتاد خارجی در سال گذشته

سلامت نیوز:هر فردی که به مراکز ما معرفی می‌شود به او خدمات ارائه می‌دهیم و برای بهزیستی تفاوتی ندارد که آن فرد تبعه کدام کشور باشد.
مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی از بهره‌مندی اتباع خارجی معتاد از خدمات سازمان بهزیستی در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر همچون معتادان ایرانی خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، فرید براتی‌‌ سده درباره بهره‌مندی اتباع خارجی معتاد از خدمات درمان اعتیاد در مراکز بهزیستی گفت: هر فردی که به مراکز ما معرفی می‌شود به او خدمات ارائه می‌دهیم و برای بهزیستی تفاوتی ندارد که آن فرد تبعه کدام کشور باشد. اتباع بیگانه هم  پس از مراجعه به مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ مطابق مفاد این بندها از دستورالعمل قانون مبارزه با مواد مخدر و تبصره‌های آن با آن‌ها برخورد شده و خدمات ارائه‌شده به ایشان مثل افراد دیگر است.


وی با اشاره به تعداد افراد تبعه کشورهای دیگر که در این مراکز حضور دارند اظهار کرد: تعداد این افراد البته زیاد نیست. برابر آمار موجود در سال ۹۷ از مجموع تعداد افرادی که در جمع‌آوری‌ها و یا دستگیری افراد متجاهر در شهرهای تهران و مشهد و دیگر شهرها، به ما تحویل‌شده‌اند، حدود ۴۵۰ نفر از اتباع بیگانه بوده‌اند، این افراد در شهرهایی مثل مشهد حضور بیشتری داشتند.


مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در خصوص حدود سن افراد پذیرش‌شده هم گفت: بازه سنی این افراد هم تفاوت زیادی با معتادین دیگر ندارد و غالباً این اتباع در بین مردان معتاد متجاهر بالاترین فراوانی‌ها در سنین ۲۷ تا ۳۳ سال و ۲۴ تا ۳۴ در زنان قرار دارند چراکه این افراد غالباً برای کار به کشور ما آمده‌اند و به همین دلیل سن فعالیت و کار آنان است .


براتی‌سده افزود: به برخی از این افراد که احساس کردیم خدماتی غیر از درمان از قبیل وضعیت خانوادگی، بی‌خانمانی و مشابه این‌ها نیاز دارند هم کمک‌ها و خدماتی ارائه شده است. تعداد حدود ۱۲ نفر هم که از زنان اتباع خارجی که  باردار بوده و یا دارای فرزند بوده‌اند از خدمات مرکز " مادر و کودک " سازمان بهره‌مند شده‌اند.
وی ادامه داد: برای بیتوته موقت این افراد در مراکز سرپناه موقت سازمان بهزیستی، مانعی ایجاد نشده و در صورت مراجعه اجازه استفاده از خدمات مربوط به این مراکز هم داده شده است.
مدیرکل پیشگیری و درمان اعتیاد سازمان بهزیستی در خصوص میزان هزینه پرداختی از طرف این افراد گفت: میزان هزینه پرداختی از طرف آن‌ها هم مثل دیگر افراد است  که در دو گروه غالباً تقسیم‌بندی می‌شوند آن‌هایی که از طرف خانواده‌هایشان به مراکز معرفی می‌شوند باید بخش‌هایی از هزینه‌ها را تقبل کنند. در این مورد پرداختی مراکز متفاوت است. به‌عنوان‌مثال مراکز اقامتی میان‌مدت ما حدود ۷۸۰ هزار تومان است که غالباً کسی این مبلغ را به‌طور کامل پرداخت نکرده و طی توافق با صاحبان کمپ‌ها مبلغی تعیین و پرداخت می‌کنند و غالباً این رقم پرداختی از ۵۰ درصد مبلغ کامل تجاوز نمی‌کند.


براتی‌سده افزود: اما گروه دوم و کسانی که از طرف مقام قضایی معرفی می‌شوند یا درنتیجه دستگیری به‌عنوان معتاد متجاهر و یا احتمالاً در پاتوق‌های مصرف مواد دستگیر شده و به این مراکز اعزام می‌شوند، مانند دیگر معتادین از خدمات به‌طور رایگان بهره می‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha