شنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2877

بسیاری از انسان ها درست نفس نمی كشند و این در حالی است كه تأمین اكسیژن كافی برای بدن ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری آلمان؛ تنفس غلط برعكس می تواند باعث بروز اختلال در روند سلامت افراد برای مثال بروز سردرد و یا تنفس شود.
بنابر این گزارش؛ محققان معتقدند امروزه كمتر افرادی پیدا می شوند كه بطور ذاتی درست نفس بكشند، حتی اغلب كودكان هم غلط نفس می كشند. در بسیاری از بزرگسالان این نقص تنفسی عامل بروز استرس است.
یك فرد بزرگسال بطور طبیعی و متوسط 15 بار در دقیقه دم و بازدم می كند و بدین ترتیب اكسیژن از طریق راه های تنفسی و برونش های ریه و از آنجا به گلبول های قرمز منتقل می شود و گردش خون این اكسیژن را به تك تك سلول های بدن رسانده و سلول ها به همان میزان كه به مواد غذایی احتیاج دارند به اكسیژن نیز نیاز دارند.
همچنین یك فرد بزرگسال طی یك نفس كامل و عمیق 50 تا 75 لیتر هوا را در دقیقه تنفس می كند، اما برعكس هنگام تنفس غلط تنها هفت تا 10 لیتر هوا را نفس می كشد كه بدنبال آن قدرت حیات و زندگی كاهش می یابد كه این امر باعث اكسیژن رسانی ناقص به مغز و بروز پیامدهایی مانند سردرد و تنش می شود.
این گزارش حاكیست؛ تنفس بر احساسات خارجی مانند ناراحتی ها، نارضایتی ها، اجبار و ترس نیز تأثیر گذار است، كه این نتیجه ارتباط نزدیك جسم و روح به هم است.
بدن با تكرار سرماخوردگی، اختلالات قلبی و عروقی، ناراحتی های گوارشی و كمردرد به استرس دائمی واكنش نشان می دهد.
بر اساس این گزارش؛ پس تنفس درست نقش مهمی در سلامتی ایفا می كند.
بسیاری از افراد بجای نفس عمیق و شكمی، نفس های سطحی و سینه ای دارند و علاوه بر این لباس های تنگ، حالات اشتباه نشستن و كم تحركی نیز منجر به تنفس اشتباه افراد می شود.
محققان تأكید دارند افرادی كه می خواهند درست نفس بكشند باید تنفس شكمی را بیاموزند.
نكته مهم در این رابطه كشیدن دم آرام و عمیق از راه بینی و بازدم طولانی از راه دهان است.
این نوع تنفس باعث تقویت سیستم تنفسی می شود. تنفس صحیح راه درمان و برطرف كردن استرس ها و تنش هاست

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha