سینک ظرف‌شویی عضو جدایی‌ناپذیر هر آشپزخانه‌ای است و روزانه دست کم سه بار بعد از صبحانه، ناهار و شام برای شستن ظرف‌های کثیف از آن استفاده می‌شود.

ته‌مانده‌ روغن مایع را داخل سینک ظرف‌شویی نریزید

سلامت نیوز:سینک ظرف‌شویی عضو جدایی‌ناپذیر هر آشپزخانه‌ای است و روزانه دست کم سه بار بعد از صبحانه، ناهار و شام برای شستن ظرف‌های کثیف از آن استفاده می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،در این مطلب می‌خواهیم ببینیم چگونه با کارهای روزمره باعث گرفتگی سینک آشپزخانه می شویم تا از آن ها جلوگیری کنیم.     

سینک آشپزخانه مملو از پسمانده غذا، روغن سرخ‌کردنی، دانه‌های برنج، تکه‌های نان و ... است. هنگام شست وشوی ظروف این مواد ممکن است حتی از صافی‌ خروجی آب نیز عبور کند و موجب گرفتگی لوله‌های فاضلاب ‌شود.   

 چای و قهوه از نوشیدنی‌های پر استفاده در هر خانه‌ای است. مواد به جا مانده از این نوشیدنی ها ممکن است از صافی سینک عبور کند و به داخل لوله فاضلاب برود و با چسبیدن به چربی های چسبیده به دیواره لوله ها مانع عبور آب و باعث گرفتن لوله های فاضلاب شود.     

مواد غذایی نشاسته‌دار مانند برنج و ماکارونی، ژله و غذاهای فیبردار نیز برای لوله مثل سم عمل می‌کند.

قبل از شستن ظروف این مواد را در یک ظرف یا سطل آشغال تخلیه کنید.پوست تخم‌ مرغ و استخوان ماهی نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند در اتصالات لوله‌ها گیر کند و لوله را بند بیاورد. روغن دشمن  اصلی لوله های فاضلاب است .

روغن اگرچه در نگاه اول مانند آب، مایع است، اما اگر گرمای خود را از دست دهد، جامد می‌شود. به همین دلیل نباید ته‌مانده‌ روغن مایع را داخل سینک ظرف‌شویی بریزید.

البته ظرف‌های کثیف خودشان چربی‌هایی دارند و نمی‌توان مانع از ورود آن‌ها به لوله‌ فاضلاب شد. به همین دلیل حتما بعد از شست وشوی ظروف چرب مقداری آب داغ در لوله بریزید تا جلوی خنک شدن چربی‌هایی را بگیرد که وارد لوله شده‌اند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha