دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲
کد خبر: 287708

برنج یک ماده غذایی کامل و مغذی است که مصرف آن می تواند باعث تقویت متابولیسم، مراقبت از پوست، کمک به هضم، کاهش فشار خون بالا، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و حفاظت در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی شود.

روش هایی برای افزایش خاصیت برنج

سلامت نیوز:برنج یک ماده غذایی کامل و مغذی است که مصرف آن می تواند باعث تقویت متابولیسم، مراقبت از پوست، کمک به هضم، کاهش فشار خون بالا، کمک به کاهش وزن، تقویت سیستم ایمنی و حفاظت در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،متاسفانه بسیاری از افراد به خصوص بانوان در دوران رژیم غذایی خود برنج را به طور کامل از وعده روزانه مصرف غذایی حذف می‌کنندغافل از این که اگر برنج را به همراه مواد خوراکی میل کنند ، از خواص زیاد آن بهره مند می شوند.

از جمله پلوی مخلوط که در ادامه به تعدادی از آن ها اشاره می کنیم : 

هویج پلو

هویج به علت دارا بودن ویتامین k، پتاسیم، آنتی اکسیدان، بتاکاروتن و فیبر یک ماده غذایی مناسب برای کاهش وزن و درمان اسهال است که اگر همراه برنج مصرف شود، می تواند تاثیر بیشتری در درمان اسهال داشته باشد. 

عدس پلو

هضم آسان آن با تامین آهن و پروتئین می تواند باعث تقویت ذهن، جلوگیری از آلزایمر، رفع کم خونی، درمان ناراحتی های روده‌ای، درمان التهاب و زخم‌های دهان و گلو، درمان دیفتری بهبود نفخ معده، دفع صفرا، افزایش مقدار مدفوع، سلامت سیستم قلبی- عروقی، بهبود یبوست و افزایش شیر مادران شیرده شود. 

ماش پلو

خواص آنتی اکسیدانی، مس و مواد مغذی موجود در ماش می تواند نقش بسیار زیادی در درمان یبوست، اسهال، بهبود سیستم گوارش، رشد کودکان، کاهش کم خونی در نوزادان، تقویت حافظه، سلامت لثه، جلوگیری از پوکی استخوان درمان گرما زدگی، درمان بیماری نقرس، بهبود کلسترول خون و قلب، افزایش انرژی در مادران باردار، درمان دیابت نوع 2، کاهش وزن، تقویت بنیه بدن و درمان قند خون داشته باشد.

  زیره پلو

زیره به علت وجود ویتامین k، B، C، E، کلسیم منیزیم، فسفر و آهن در خود می تواند بسیاری از مشکلات و بیماری ها  مانند نفخ معده، تشنج صرع، چاقی، تنگی نفس، سکسکه، دل درد کودکان، برونشیت، لاغری در نواحی شکم یبوست، قرمزی چشم، درد دندان، درد زخم را بهبود بخشد و موجب دفع سموم بدن شود. بهتر است برای به حداقل رساندن تاثیر این موارد حتما همراه برنج مصرف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha