سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۴
کد خبر: 28771

یك متخصص تغذیه گفت: صبحانه موجب عملكرد بهتر حافظه می‌شود و دانش‌آموزان با خوردن آن می‌توانند، حافظه كوتاه مدت خود را تقویت كنند.

سلامت نیوز : یك متخصص تغذیه گفت: صبحانه موجب عملكرد بهتر حافظه می‌شود و دانش‌آموزان با خوردن آن می‌توانند، حافظه كوتاه مدت خود را تقویت كنند.

مسعود كیمیاگر در گفت‌و‌گو با فارس اظهار داشت: برخی افراد به دلیل دیر بیدار شدن از خواب، نداشتن وقت كافی به هنگام رفتن به سر كار و حتی میل نداشتن به مصرف صبحانه، كم كم این وعده غذایی را از برنامه خود حذف می‌كنند.

وی گفت: نخوردن صبحانه در بلندمدت پیامدهای بدی به دنبال خواهد داشت زیرا خوردن صبحانه یكی از اركان اصلی تغذیه سالم به حساب می‌آید و نخوردن صبحانه در طول روز موجب كاهش قند خون، عدم تمركز و افت حافظه می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: برخی افراد به دلیل مشغله كاری زیاد وقت خوردن ناهار را ندارند و صبحانه مفصل‌تری می‌خورند البته مصرف یك وعده بسیار حجیم و چرب حتی در ابتدای روز نیز قدرت تمركز فكری را كم كرده و یادگیری را با مشكل مواجه می‌كند.

كیمیاگر اضافه كرد: صبحانه موجب عملكرد بهتر حافظه می‌شود و به خصوص دانش‌آموزان با خوردن صبحانه می‌توانند حافظه كوتاه مدت خود را تقویت كنند. اگر صبحانه خورده نشود، افراد برای به دست آوردن انرژی، موادغذایی كم‌ ارزش و مضر مصرف می‌كنند كه كالری آنها بیشتر از صبحانه است.

وی بیان داشت: افرادی كه صبحانه نمی‌خورند، معمولاً در زمان صرف ناهار غذای بیشتری مصرف می‌كنند كه باعث چاقی و اضافه وزن آنها می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha