سلامت نیوز : معاون وزیر صنایع و معادن اعلام کرد : در حال حاضر دو هزار نفر از مردم کشورمان از بیو ایمپلنت دریچه قلبی ساخت داخل استفاده می کنند.
به گزارش خبرگزاری مهر، معاون وزیر صنایع و معادن و رئیس هیئت عامل ایدرو با اعلام این خبر افزود: نیمی از این بیو ایمپلنتهای دریچه قلبی  در داخل و نیمی در خارج کشوراستفاده می‌شود.

سید مجید هدایت با بیان اینکه کشور ما سومین دارنده امتیاز ساخت بیوایمپلنتها از بین 5 کشور مطرح دنیاست ، اضافه کرد: در حال حاضر 120 هزار نفر از مردم کشورمان از بیو ایمپلنتهای استخوانی و 200 نفر از بیو ایمپلنت تاندونهای بیولوژیکی ساخت داخل استفاده می‌کنند. وی خاطر نشان کرد: در این زمینه تاکنون توانسته ایم دو مرکز را افتتاح و راه اندازی کنیم.

لزوم خودکفایی در تولید کاتالیست‌ها

هدایت مجموع واردات انواع کاتالیست به کشور را یک میلیارد دلار عنوان کرد و افزود: در حالی که دانش فنی این کالا از سوی کشورهای سازنده به ما داده نشد، سال گذشته توانستیم  یک کارخانه تولید کاتالیست با ظرفیت 150 تن را افتتاح کنیم که اکنون با تولید 400 تن در حال کاراست.

رئیس هیئت عامل ایدرو با بیان اینکه اکنون کاتالیستهای صنایع فولاد و نفت و گاز به ظرفیت 3500 تن در سال وارد می شود و باید در این زمینه نیز خود کفا شویم اضافه کرد: در حالی که کاتالیست مورد نیازکشور 8 و 9 هزار تن در 25 نوع پر مصرف است هنوز تا خودکفایی در این زمینه راه زیادی در پیش داریم.

به گفته هدایت، در کشور 28 هزار متر مکعب گاز در اختیار داریم که بخش قابل برداشت است و برای رسیدن به سقف اوپک باید گاز به شکل مایع در بیاید.

وی تصریح کرد: یکی از راههای تبدیل گاز به مایع طراحی و تولید GTL  است که بسیار می تواند به اقتصاد کشورکمک کند .
هدایت ادامه داد: در حال حاضر ظرفیت تولید 4 میلیون بشکه از گازرا به مایع داریم که معادل کل نفت تولیدی ماست و درهمین بخش GTL  میتوانیم  36میلیارد دلاربه اقتصاد کشورکمک کنیم.

وی با برشمردن سه نقش اساسی سرمایه گذاری ، نهاد سازی وحمایتهای قانونی از صنعتگران و مبتکرین برای سازمانهای توسعه ای ، فعالیتهای اصلی  سازمان گسترش را سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته ، صنایع پیشرفته و بهره برداری ونوسازی و اجرای پروژه های پیمانکاری عنوان کرد.

اجرای طرح صنعت مهر
معاون وزیر صنایع و معادن ، با اشاره به مدل "صنعت مهر" برای حمایت از سرمایه گذاری و سرمایه گذار ، حوزه زنجیره ای  فروش و تامین گفت: یک بخش را بانکها و سازمانهای توسعه ای و بخشی را تعاونیها می توانند عهده دار شوند وبرنامه سازمان گسترش انجام 500 طرح طبق مدل صنعت مهر در سه سال است.

وی فعالیتهای ایدرو را در 10 رشته خودرو ، دریایی ، ریلی ،هوایی ، نفت و گاز و پتروشیمی ، ساختمان ، صنایع مدرن ، ماشین آلات کشاورزی و صنایع پیشرفته عنوان کردوگفت:  پروژه های در حال اجرای این سازمان 65 پروژه به مبلغ 18 هزار میلیارد تومان است که 10 هزار میلیارد تومان آن در حوزه های پیمانکاری است.

هدایت اظهار کرد: در صنایع پیشرفته و طرحهای  SBDC با وجود 47 مرکز فعال در دانشگاهها و پژوهشگاهها ، 226 طرح خاتمه یافته و 24 طرح جاری وجود دارد.

وی طرحهای  R&Dرا 150 طرح با 246 میلیارد ریال بودجه برشمرد و در زمینه طرحهای نوآوری تعداد طرحهای مصوب را 99 طرح با اعتبار 295 میلیارد ریال و تعداد طرحهای در دست اجرا را 7 طرح با اعتبار 83 میلیارد ریال دانست.
وی اجرایی کردن 14 طرح را در راستای تجاری سازی از دیگر اقدامات ایدرو برشمرد.

رئیس سازمان گسترش  با بیان اقدامات این سازمان در حوزه نوسازی افزود: سازمان گسترش در بازسازی خطوط تولید در شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه با رساندن ظرفیت تولید این شرکت به 64 هزار تن طی دو سال و رساندن به 85 هزار تن طی سال آینده اقدامات خوبی انجام داد.

به بیان وی وزارت صنایع و معادن و سازمان ایدرو در خصوصی سازی در سال 89 معادل کل برنامه چهارم در این زمینه قدم برداشته است. وی با برشمردن فرصتها و تهدیدها از جمله اصلاح الگوی مصرف ، فشار از ناحیه تحریمها ، خصوصی سازی و اقتصاد جهانی بر عدم افزایش قیمتها و عدم توقف تولید در واحدها قبل از خصوصی سازی و برنامه ریزی در مجموعه وزارت صنایع و معادن با نگاه اقتصادی تاکید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha