سلامت نیوز : مسوولان آكواریوم نیوانگلند در بوستون از وجود میكروب سرخك در این محل خبر دادند و به بازدیدكنندگان هشدار دادند كه ممكن است در صورت حضور در این آكواریوم در معرض خطر ابتلا به این بیماری قرار بگیرند.

به گزارش ایسنا، این مسوولان پس از این كه باخبر شدند كه یكی از داوطلبان نوجوان در این آكواریوم به سرخك مبتلا شده‌ است با تمام بازدیدكنندگان تماس گرفته و از آنها درخواست كردند كه اقدامات ایمنی را انجام دهند چون ممكن است در معرض خطر ابتلا باشند. این داوطلب یك پسر 17 ساله بود كه در دو روز متوالی اطلاعات مربوط به نمایشگاه در آكواریوم را به بازدیدكنندگان تحویل می داد.

به گزارش روزنامه بوستون گلوب، به گفته مسوولان در این دو روز آكواریوم حدود 6000 میهمان بازدیدكننده داشته است. این مسوولان با حدود یك سوم از این میهمانان تماس مستقیم گرفتند و همین اطلاعات در وب سایت رسمی آكواریوم نیز منتشر كردند.

هر چند هنوز گزارشی از موارد دیگر ابتلا ارایه نشده اما امكان دارد افراد دیگری نیز به این بیماری مبتلا شده باشند. علائم سرخك معولا حدود 10 تا 12 روز پس از ابتلا بروز می‌كند و شامل تب، سرخه، آبریزش از بینی، قرمزی و آبریزش از چشم‌ها و هم چنین گلو درد و بثورات جلدی هستند. آمارهای بهداشتی نشان می‌دهد كه عفونت سرخك در سال‌های اخیر در آمریكا افزایش یافته است.

مقامات بهداشتی دولت این كشور اعلام كردند هر فردی كه تصور می‌كند به این عفونت دچار شده باید حتما از نظر فعالیت سیستم ایمنی به طور كامل تحت معاینه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha