سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷
کد خبر: 287798

احتمالاً به خوبی می دانید که قطع مواد غذایی ناخواسته از رژیم غذایی برای از دست دادن چربی بدن ضروری است. با این حال، برخی از غذاهای “سالم” حاوی کالری، چربی و قند بیشتری نسبت به آنچه فکر می کنید هستند. این “ویرانگرهای رژیم” می توانند توانایی شخص را در کاهش وزن و سالم ماندن محدود کنند.

۱۰ خوراکی سالمی که منجر به چاقی می شوند

سلامت نیوز: احتمالاً به خوبی می دانید که قطع مواد غذایی ناخواسته از رژیم غذایی برای از دست دادن چربی بدن ضروری است. با این حال، برخی از غذاهای “سالم” حاوی کالری، چربی و قند بیشتری نسبت به آنچه فکر می کنید هستند. این “ویرانگرهای رژیم” می توانند توانایی شخص را در کاهش وزن و سالم ماندن محدود کنند.

۱-ماست

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، ماست ساده یک انتخاب سالم با تنها ۱۰۰ کالری است. با این حال، ماست را نیز می توان با شکر بارگیری کرد. یک وعده ماست معمولی با میوه در انتهای فنجان حاوی ۲۶ گرم شکر است.

مقدار قند توصیه شده روزانه برای خانمها فقط ۲۵ گرم و ۳۷ گرم برای آقایان است. بنابراین ، تنها با ماست ممکن است مصرف روزانه قند خود را مصرف کرده باشید!

۲-آووکادو

آووکادو ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان ها، مواد مغذی، فیبر و چربی های سالم است. یک آووکادو تنها حاوی بیش از ۳۵۰ کالری است. بسیاری از افراد کل آووکادو یا بیشتر آن را به عنوان میان وعده میل می کنند ، بدون اینکه بدانند کالری آن چقدر بالا است.

۳-شیر کامل

شیر می تواند برای بدن مفید باشد. این منبع عالی کلسیم، پروتئین و همچنین ویتامین های A و D است.

یک لیوان شیر کامل حاوی ۸ گرم چربی و ۱۵۰ کالری است.

۴-پنیر

درست مانند شیر، پنیر منبع عالی کلسیم و پروتئین است. با این حال، پنیر حاوی چربی زیادی است و کالری بالایی دارد.

۵-غلات

مصرف غلات یک وعده غذایی عالی با فیبر، پروتئین است که البته منجر به چاقی می شوند. بهتر است مطمئن شوید که غلات حداقل ۳ گرم فیبر دارند. دانه کامل همیشه انتخاب بهتری است.

۶- قهوه

قهوه حاوی آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامتی مفید هستند. اما، وقتی شیر کامل یا شربت طعم دار به آن اضافه می شود، قهوه می تواند بسیار ناسالم شود.

۷-سالاد

سبزیجات عناصر عالی برای یک وعده غذایی سالم هستند. با این حال، هنگامی که سالاد خود را در رستوران سفارش می دهید ، ممکن است به اندازه سالاد خانگی سالم نباشد. چرا که در سالاد خود می توانید پنیر خرد شده، سس های چرب یا سایر مواد پر کالری را پیدا کنید.

۸-سالاد ماهی تن

ماهی تن به طور کلی یک انتخاب سالم است و حاوی پروتئین زیادی است.اما یک سالاد ماهی تن معمولی همراه با مایونز است که برای سلامتی مضر است.

۹-آجیل

آجیل منبع مناسبی از پروتئین، فیبر و اسیدهای چرب است. با این حال  آنها نیز کالری زیادی دارند. یک چهارم فنجان بادام حاوی بیش از ۱۳۰ کالری است. بهتر است وعده های غذایی آجیل را قبل از خوردن اندازه گیری کنید.

۱۰- میوه های خشک

میوه ها بسیار سالم هستند اما میوه های خشک از آنجا که آب ندارند، تقریباً ۶ برابر از میوه های تازه متراکم تر هستند. این بدان معناست که اگر یک فنجان کشمش بخورید، ۶ برابر شکر بیشتر از خوردن یک فنجان انگور تازه مصرف کرده اید.

منبع: www.manukafeed.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha