معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: در هنگام واریز مبالغ از سوی افراد و منابع ناشناس، حساب خود را مسدود کنید و موضوع را در اسرع وقت به صورت کتبی به بانک عامل گزارش دهید.

هشدار کلاهبرداری جدید؛ پول به حساب‌تان می‌ریزند!

سلامت نیوز: معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا به شهروندان هشدار داد: در هنگام واریز مبالغ از سوی افراد و منابع ناشناس، حساب خود را مسدود کنید و موضوع را در اسرع وقت به صورت کتبی به بانک عامل گزارش دهید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سرهنگ رامین پاشایی گفت: در تعدادی از پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا و با استناد به مستندات موجود، مشخص شد افراد کلاهبردار از طریق فیشینگ با دسترسی به اطلاعات حساب های بانکی هموطنان و حساب های مالی سایر افراد، به منظور پولشویی و طولانی کردن فرایند پی جویی جرایم وجوهات سرقتی را به حساب های افراد انتقال می دهند و  در زمان های متعدد نسبت به برداشت غیر مجاز آن اقدام می کنند.

وی افزود: ضمن فعال سازی ارسال پیامک واریز و برداشت حساب های مالی خود، به محض اطلاع از واریز هر گونه مبالغ مشکوک به حساب خود بلافاصله با تغییر رمز دوم کارت های بانکی موضوع را به صورت رسمی به مراجع قضائی و بانک های عامل اطلاع دهند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ادامه داد: با اجرای کامل طرح استفاده از رمز یک بار مصرف در کشور شاهد کاهش این گونه جرایم خواهیم بود.

پاشایی از شهروندان خواست با توجه به مهلت تعیین شده توسط بانک ها هر چه سریع تر نسبت به فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف اقدام کنند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha