چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲
کد خبر: 287812

شاید شما هم تجربه گریه مداوم نوزاد را داشته باشید. نوزادی که مثلا سه ساعت یا بیشتر گریه می‌کند و همان‌طور که ناگهانی گریه شروع می‌شود به همان اندازه هم ناگهانی تمام می‌شود.

ارتباط شادیِ مادرِ باردار با سلامت نوزاد

سلامت نیوز:شاید شما هم تجربه گریه مداوم نوزاد را داشته باشید. نوزادی که مثلا سه ساعت یا بیشتر گریه می‌کند و همان‌طور که ناگهانی گریه شروع می‌شود به همان اندازه هم ناگهانی تمام می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از رونامه خراسان ،کولیک یا گریه مداوم نوزاد به مدت سه ساعت یا بیشتر یکی از سخت‌ترین قسمت‌های بچه‌داری است.بر طبق تحقیقات موسسه پزشکی پن استیت، شادی مادر و احساس امنیت او در کنار عوامل دیگر بر احتمال ابتلای نوزاد به کولیک تاثیر دارد.

داشتن استرس و اضطراب و برخوردار نبودن از امنیت و حمایت کافی و همچنین افسردگی مادر، احتمال کولیک و گریه نوزادان به خصوص در یک ماه اول بعد از تولد را افزایش می‌دهد.

این تحقیق ۳۰۰۰ خانم در سن ۱۸ تا ۳۵ سال را که در ۷۶ بیمارستان در پنسیلوانیا از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۱ زایمان کردند در زمان بارداری و یک ماه بعد از زایمان مورد بررسی قرار داده است.نکته جالب این بود که مادران شاد و کسانی که از امنیت اجتماعی و حمایت همسر در زمان بارداری برخوردار بودند میزان کمتری از کولیک و گریه نوزاد را گزارش کردند.

 محققان بیان کردند که به طور دقیق علت این اتفاق مشخص نیست و می توان نتیجه را به دو شکل بیان کرد.اول این که ممکن است اگر پدر و مادر شاد و ارتباط خوبی با یکدیگر داشته باشند نوزاد کمتر گریه کند. دوم این که مادری که شاد است و سلامت روح و روان دارد ممکن است گریه نوزادش را اتفاقی منفی در نظر نگیرد و آن را به عنوان کولیک گزارش نکند.

بخش دیگر تحقیق از خانم‌های باردار خواسته شد که به حمایت‌گری همسر خود امتیاز بدهند و نتیجه بسیار جالب بود خانم‌هایی که به حمایت‌گری همسرانشان نمره بالایی می‌دادند کمتر وجود کولیک در نوزاد را گزارش می‌کردند.

 افزون بر همسر، محققان نقش امنیت اجتماعی و حمایت خانواده و دوستان را هم بررسی کردند باز هم نشان از این داشت؛ مادرانی که امنیت اجتماعی دارند و دوستان و اعضای خانواده از آن ها حمایت می‌کنند به میزان کمتری کولیک در نوزادشان را گزارش می‌کردند.به طور کلی باید گفت احتمال ابتلای نوزاد به کولیک فقط مرتبط به مادر نیست بلکه همان‌طور که گفته شد عوامل زیاد دیگری در این موضوع تاثیر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha