چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۵
کد خبر: 287813

تحلیل رفتن وابسته به سن لکه زرد شایع ترین بیماری مزمن چشم و از عوامل اصلی کوری در افراد بالای 60 سال است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد که قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است، تخریب می شود.موج دار دیدن خط مستقیم، دید تار یا دیدن لکه های تیره در مرکز دید ممکن است نشانه های اولیه این بیماری باشد.

سلامت نیوز:تحلیل رفتن وابسته به سن لکه زرد شایع ترین بیماری مزمن چشم و از عوامل اصلی کوری در افراد بالای 60 سال است. در این بیماری ماکولا یا لکه زرد که قسمت حساس به نور شبکیه و مسئول دید مستقیم و واضح است، تخریب می شود.موج دار دیدن خط مستقیم، دید تار یا دیدن لکه های تیره در مرکز دید ممکن است نشانه های اولیه این بیماری باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،طبق تحقیقات انجام شده زعفران به دلیل وجود ترکیبات کروسین و کروستین ، در کوتاه مدت(20 میلی گرم) پرش پلک در بیماران را بهبود می دهد و مصرف طولانی مدت(14 ماه ،20 میلی گرم در روز) آن سبب بهبود کیفیت بینایی می شود.

کروسین موجود در زعفران مانع مرگ ناشی از نور در فتورسپتورها، افزایش و جریان خون در شبکیه و بهبود عملکرد آن می شود. کروستین نیز انتشار اکسیژن به مایعات(مثل پلاسما) را افزایش می دهد بنابراین زعفران و اجزای سازنده آن به خصوص کروسین و کروستین می تواند به عنوان محافظ عملکرد چشم باشد. این آثار را می توان به عملکرد آنتی اکسیدانی مهار آپوپتوز و عملکرد التهابی آن نسبت داد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha