در پی انتشار اخباری مبنی بر طولانی‌شدن برخی نوبت‌دهی‌ها برای انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌ها به دلیل کمبود امکانات در اتاق‌های عمل، اما مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد که دلیل نوبت‌دهی‌های طولانی کمبود تجهیزات نیست.

علت نوبت‌دهی‌های طولانی در اتاق‌های عمل چیست؟

سلامت نیوز:در پی انتشار اخباری مبنی بر طولانی‌شدن برخی نوبت‌دهی‌ها برای انجام اعمال جراحی در بیمارستان‌ها به دلیل کمبود امکانات در اتاق‌های عمل، اما مدیرکل امور تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو تاکید کرد که دلیل نوبت‌دهی‌های طولانی کمبود تجهیزات نیست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مهندس سیدحسین صفوی ، با اشاره به وضعیت ذخایر تجهیزات پزشکی، گفت: در حوزه تجهیزات پزشکی با کمبود عمده‌ای مواجه نیستیم. هرچند که برخی از کمپانی‌ها و بانک‌های خارجی به دلیل فشار تحریم‌ها برای تامین تجهیزات و ملزومات پزشکی، ارسال آن‌ها و جابجایی پول همکاری نمی‌کنند و تامین سخت‌تر شده است، اما خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی که از قبل در این حوزه انجام داده‌ایم، موجودی کشور در حوزه تجهیزات پزشکی خوب است.


وی با بیان اینکه امیدواریم تامین را به همین صورت به طور مداوم ادامه دهیم، افزود: البته کالاها در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی متنوع است، اما به طور کلی و معمول ذخیره ما در کشور در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی همواره سه تا چهار ماهه است. برخی اقلام را حتی بیش از این زمان در کشور داریم.


صفوی با اشاره به علت طولانی‌شدن برخی نوبت‌دهی‌ها در انجام اعمال جراحی به دلیل آنچه کمبود امکانات در اتاق‌های عمل مطرح شده، اظهار کرد: باید توجه کرد که دلیل نوبت‌دهی‌های طولانی کمبود تجهیزات نیست. با توجه به درخواست‌هایی که می‌شود و محدودیت منابعی که البته در همه کشورها وجود دارد، شاهد این نوبت‌دهی‌ها هستیم. البته اعمال جراحی که فوریتی و اورژانسی باشد، بلافاصله انجام می‌شود، اما اعمال جراحی الکتیو بر اساس نوبت‌دهی انجام می‌شود که در تمام دنیا هم به همین صورت است. بنابراین چیزی با عنوان طولانی شدن نوبت‌دهی‌ها به دلیل کمبود تجهیزات و ملزومات پزشکی نداریم و کمبودی در این حوزه وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha