بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای تهران امروز (۲۵ دی ماه) همانند دو روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

هوای ناسالم تهران برای گروه‌های حساس در سومین روز متوالی

سلامت نیوز:بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران کیفیت هوای تهران امروز (۲۵ دی ماه) همانند دو روز گذشته در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ، بر اساس پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در نخستین ساعات امروز (۲۵ دی) کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت که عمدتاً ناشی از عدم وزش باد و پایداری جوی طی ساعات گذشته است.


طی روز با تداوم پایداری و سکون جو شرایط مناسب جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد نشد بنابراین انتظار می‌رود در ساعات پایانی امروز (۲۵ دی) با افزایش حجم ترافیک همراه با انباشت آلاینده‌ها، کیفیت هوای پایتخت در محدوده ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس قرار بگیرد. هرچند در ساعات پایانی چهارشنبه افزایش نسبی سرعت باد تا حدودی سبب کاهش غلظت آلاینده‌ها خواهد شد.


صبح روز پنجشنبه (۲۶ دی ماه) احتمال افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد وجود خواهد داشت که به دلیل شرایط نسبتاً مساعد جوی در ساعات گذشته نسبت به روز قبل از شدت کمتری برخوردار خواهد بود.

طی روز با افزایش ناپایداری و گاهی رشد ابر شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد. با این حال پیش‌بینی می‌شود در ساعات اوج ترافیک شامگاهی در پاره‌ای از مناطق پرتردد افزایش غلظت ذرات معلق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا را شاهد باشیم. اگرچه با افزایش سرعت باد در ساعات پایانی احتمال پراکندگی آلاینده‌ها و بهبود کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.


بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۰۵ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس بود. این شاخص هم‌اکنون ۱۰۹ و هوا در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha