سلامت نیوز : دکتر رویا قاسمیان عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفـت: كشورهای پیشرفته با رعایت بهداشت دست ها تا حدودی از انتقال بیماری‌های عفونی جلوگیری كردند.
دکتر قاسمیان با اعلام اینكه بسیاری از عفونت ها با استفاده از روش هایی كه به ظاهر كم اهمیت هستند، قابل پیشگری است، افزود: دست ها مهم ترین عامل در انتقال بسیاری از بیماری‌ها هستند كه با رعایت بهداشت دست ها از بسیاری از بیماری‌ها وعفونت‌ها قابل كنترل است.
وی تصریح كرد: رعایت بهداشت برای پیشگیری از مقاومت آنتی بیوتیك نیز موثر است واز ایجاد عفونت ها نیز جلوگیری می‌كند.
وی افزود: كشورهای پیشرفته با كنترل و مراقبت به موقع و مناسب بهداشت دست تا حدودی از سرایت بسیاری از بیماری‌های عفونی جلوگیری كردند.
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینكه برای كنترل بیماری‌های عفونی نیاز به حمایت از طرف عوامل بیمارستانی است، بیان داشت: آنتی‌بیوتیك‌ها را باید منطقی استفاده كرد و آموزش به همه رده‌های بیمارستانی نیز باید در دستور كار قرار گیرد.
این متخصص عفونی در ادامه با اعلام اینكه مهم ترین راه كنترل بیماری‌های عفونی در بیمارستانها رعایت نكات بهداشتی است، كه به ظاهر كم اهمیت جلوه داده می‌شوند، افزود: ترس از انتقال و یا دریافت بیماری‌ عفونی، نباید مانع همكاران پزشك برای انجام مراقبت های پزشكی شود.
وی در پایان بیان داشت: بیماری های عفونی در زمان بروز تب باید تحت مراقبت مناسب تری قرار گیرند و برای درمان وكاهش تب از روش درمان مناسب عامل تب نیز استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha