چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹
کد خبر: 287850

اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور است.

آلوده‌ترین شهر کشور کجاست؟

سلامت نیوز:اصفهان آلوده‌ترین کلانشهر کشور است.


به گزارش سلامت نیوز، صدا و سیما نوشت: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان، اصفهان را آلوده ترین کلانشهر در بین هشت کلانشهر کشور دانست و گفت: در ۱۰ ماه گذشته هیچ روز پاکی برای این شهر ثبت نشده است.

ایرج حشمتی در نشست شورای اداری استان اصفهان افزود: حال محیط‌ زیست استان مطلوب نیست و در کنار تمامی موفقیت‌های این استان در زمینه صنعت و معدن، در حوزه محیط‌زیست ضعف داریم.

وی گفت: آبان امسال رئیس جمهور سیاستی کلی برای محیط‌زیست معین کرد که الزامی است تا پایان دولت عملی شود؛ مهار ریزگردها، کنترل آلودگی هوا، حق آبه تالاب‌ها و مدیریت پسماند که متأسفانه استان اصفهان در این موارد با مشکلاتی روبرو است.

مدیر کل حفاظت محیط‌زیست استان اصفهان تأکید کرد: در استان اصفهان بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی، ۶۰۵ معدن و دو هزار واحد سنگ‌بری همچنین یک میلیون خودرو و ۵۰۰ هزار دستگاه موتورسیکلت فعال است، بنابراین اگر در کنار فعالیت‌های اقتصادی مراقب محیط‌زیست نباشیم مشکلات زیادی ایجاد خواهد شد.

ایرج حشمتی گفت: قانون هوای پاک که مرداد ۱۳۹۶ به تصویب رسید هنوز مغفول مانده است و به‌جز فعالیت در بخش سوخت در دیگر بخش‌ها نتوانسته ایم به امکانات دست‌ یابیم و خودروهای استاندارد تولید کنیم.

وی بخشی از مشکلات اداره حفاظت محیط‌زیست را منطقه‌ای بیان  و تاکید کرد که از مجموعه فعالیت‌های اقتصادی، سهم محیط‌زیست پرداخت شود و صنایع هم با توجه به قانون یک در هزار از فروش خود، مشکلات محیط‌زیستی را رفع کنند همچنین بخشی از عوارض آلایندگی‌ها هم الزامی است  صرف رفع مشکلات محیط‌زیستی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha