مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: تمامی کارگران بیمه شده مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در مناطق سیل زده مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

کارگران بیمه شده در مناطق سیل‌زده مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد

سلامت نیوز: مشاور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اعلام کرد: تمامی کارگران بیمه شده مشمول قانون کار و تامین اجتماعی در مناطق سیل زده مقرری بیمه بیکاری دریافت خواهند کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، کریم یاوری مشاور وزیر و نماینده ویژه وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفت‌و گویی اعلام کرد: تمامی کارگرانی که بنگاه‌های آن ها در اثر حادثه ناشی از سیل دچار آسیب و موجبات تعطیلی کارگاه شده و بیمه شده مشمول قانون کار و تامین اجتماعی باشند، بدون در نظر گرفتن مدت شش ماه برای سابقه بیمه پردازی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند و از این حمایت اجتماعی بهره مند خواهند شد.

وی گفت: ادارات کل استان‌های مناطق سیل زده و واحدهای تعاون ، کار و رفاه اجتماعی مستقر در محل کارگاه‌ها و بنگاه‌های اقتصادی آسب دیده مکلف شدند، به سرعت و با فوریت و دقت نسبت به اخذ تقاضای متقاضیان مشمول اقدام و پرونده آن‌ها در سریعترین زمان ممکن برای پرداخت مقرری بیمه بیکاری تکمیل نمایند.

به گفته یاوری، قطعا دولت و به ویژه بانک مرکزی برای آن دسته از کارفرمایان و کار آفرینان که بنگاه اقتصادی آن‌ها دچار آسیب شده، تمهیدات لازم را منظور و اعلام خواهند نمود .

مشاور وزیر این نکته را هم گفت که کارگران مشمول قانون کار و تامین اجتماعی آسیب دیده از سیل حتی اگر یک ماه بیمه پردازی انجام داده باشند، بدون هیچ گونه دغدغه‌ای مطمئن باشند، مقرری بیمه بیکاری برای آنان برقرار می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha