رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه به ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز داریم گفت: به همین علت با خیرین وارد گفت‌وگو شدیم و طبق توافقاتی که داشتیم کلنگ ساخت ۲۲۴ مدرسه در ۱۴ استان بر زمین زده خواهد شد.

به ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز داریم

سلامت نیوز: رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه به ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز داریم گفت: به همین علت با خیرین وارد گفت‌وگو شدیم و طبق توافقاتی که داشتیم کلنگ ساخت ۲۲۴ مدرسه در ۱۴ استان بر زمین زده خواهد شد.

به گزارش سلامت نیوز، سیدجواد حسینی در گفت‌وگو با ایسنا،‌ با اشاره به راه‌اندازی مدارس جدید اوتیسم در سطح کشور اظهار کرد: طبق طرح آمایش سرزمینی ۴۶ مدرسه اوتیسم در مناطق مختلف داریم، هرچند هنوز ۱۴ استان ما مدرسه اوتیسم ندارند و دانش‌آموزان در قالب ۲۰۰ کلاس ضمیمه ادامه تحصیل می‌دهند.

وی افزود: به  ۲۱۰ مدرسه استاندارد اوتیسم نیاز داریم و به همین علت با خیرین وارد گفت‌وگو شدیم و طبق توافقاتی که داشتیم کلنگ ساخت ۲۲۴ مدرسه در این  ۱۴ استان بر زمین زده خواهد شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در پاسخ به پرسشی درباره افزایش آمار دانش‌آموزان مبتلا به اوتیسم گفت: شمار مبتلایان به اوتیسم‌ در حال افزایش نیست. اوتیسم دارای درجات مختلف است و یک علت افزایش آمار دانش آموزان اوتیسم بهبود روند و ابزارهای شناسایی است. در واقع طیف اوتیسم افزایش نیافته بلکه ابزارها مدرن‌تر و شناسایی بهبود پیدا کرده است.

حسینی افزود: در حال حاضر  تدوین و ابلاغ سندجامع اوتیسم را هم در قالب رشد کمی و هم کیفی در دستورکار داریم تا همه دانش آموزان مبتلا به اوتیسم بتوانند تحت پوشش آموزش‌های استاندارد قرار بگیرند و بتوانیم متناسب سازی آموزش، محتوا و اجرا را انجام دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا تمام مبتلایان به اوتیسم، تحت پوشش آموزش قرار دارند؟ گفت: طرح سنجش بدو ورود به دبستان برای ثبت نام در کلاس اول الزامی است و تشخیص برای تمام آنها که در طرح سنجش شرکت می‌کنند انجام می‌شود. موردی نداریم که بگوییم دانش آموزی به دلیل کمبود فضا و معلم از تحصیل محروم می‌شود، اما خب به هرحال عده‌ای بازمانده از تحصیل هستند که ممکن است در بین آنها افراد اوتیسم نیز وجود داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha