بسیاری از مردم می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند اما بیشتر مواقع نمی‌دانند مصرف گوشت برای آنها مفید است یا مضر و در این زمینه کاملا گیج شده‌اند.

باورهای غلط در مورد مصرف گوشت

سلامت نیوز: بسیاری از مردم می‌خواهند رژیم غذایی سالمی داشته باشند اما بیشتر مواقع نمی‌دانند مصرف گوشت برای آنها مفید است یا مضر و در این زمینه کاملا گیج شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرآنلاین، افراد به دلیل نظرات مختلفی که دانشمندان در مورد مضرات یا فواید مصرف گوشت می‌دهند، گیج شده‌اند و نمی‌دانند کدام یک از نظرها صحیح‌تر است. در ادامه به چند باور غلط در مورد گوشت اشاره شده است:

باور ۱: مفید بودن گوشت قرمز

بررسی‌های مختلف روی بیماری‌های قلبی، سرطان‌ها یا مرگ‌های زودرس نشان داده است که عواملی چون کلسترول بالای خون، گلوکز و التهاب در ابتلا به این بیماری‌ها دخیل هستند و مصرف گوشت قرمز، به‌ویژه فرآوری‌شده این خطرات را افزایش می‌دهد. در ضمن خطر ابتلا به بیماری‌های دیابت نوع۲ یا سرطان روده بزرگ هم بالا می‌رود. گوشت‌های کم‌چرب هم نمی‌توانند از خطر ابتلا به این بیماری‌ها بکاهند.

باور۲: رژیم کاملا گیاهی

رژیم کاملا گیاهی هم نمی‌تواند سلامت کامل فرد را تعیین کند. گوشت تمام حیوانات مضر نیست. به‌طور مثال گوشت سفید و همچنین لبنیات و البته غذاهای دریایی می‌توانند به بدن فایده‌ برسانند. همچنین برخی از خوراکی‌های گیاهی مانند برنج سفید سلامت بدن را به خطر می‌اندازند.

باور۳: گوشت‌های گیاهی

بسیاری بر این باورند که گوشت‌های گیاهی مانند همبرگر گیاهی بهترین انتخاب‌اند. البته این نوع گوشت‌ها برای محیط زیست بهتر هستند اما اثرات مفید آن روی سلامتی چندان مشخص نیست. در تولید این نوع گوشت‌ها هم از موادی استفاده می‌شود که تغییر ژنتیکی یافته‌اند و هنوز عوارض این نوع خوراکی‌ها کاملا مشخص نشده است. بنابراین نمی‌توان گفت این نوع گوشت حتما برای بدن مفید است.

اگرچه نظرات در مورد گوشت متغیر است اما به‌طور کلی دانشمندان می‌گویند، از مصرف گوشت‌های فرآوری‌شده اجتناب کرده و از گوشت‌های سفید و به‌ویژه دریایی استقبال کنید. همچنین مصرف انواع سبزی، میوه، آجیل، حبوبات، غلات کامل و روغن‌های گیاهی بهترین انتخاب برای حفظ سلامتی هستند.

منبع: مدیکال پرس


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha