چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۴
کد خبر: 287865

سازمان جهانی بهداشت (WHO) بحران اقلیمی، همه‌گیری بیماری‌ها و مقاومت دارویی را از جمله چالش‌های فوری سلامت در دهه آینده برشمرد.

چالش‌های جهانیِ سلامت در دهه آینده

سلامت نیوز: سازمان جهانی بهداشت (WHO) بحران اقلیمی، همه‌گیری بیماری‌ها و مقاومت دارویی را از جمله چالش‌های فوری سلامت در دهه آینده برشمرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، تغییرات اقلیمی، بیماری‌های عفونی، مخالفان واکسیناسیون و مقاومت آنتی میکروبی از جمله مواردی هستند که در فهرست چالش‌های سلامت پیش‌روی سازمان جهانی بهداشت جای گرفته‌اند.

فهرست جدید چالش‌های سلامت در دهه آینده توسط داده‌های کارشناسان سراسر جهان تهیه شده و نشان‌دهنده چالش‌های فوری و جهانی در حوزه سلامت است.

«تدروس آدهانوم قبریسوس» دبیرکل سازمان جهانی بهداشت گفت: این فهرست انعکاس دهنده نگرانی عمیقی است چرا که رهبران جهان منابع کافی را در اختیار سیستم‌ها و اولویت‌های سلامت قرار نداده‌اند و این امر جان انسان‌ها و نیز اقتصاد کشورها را با تهدید روبرو کرده است.

وی افزود: باید بدانیم سلامت سرمایه‌ای برای آینده است. کشورها برای نجات جان مردم خود در برابر حملات تروریستی سرمایه‌گذاری می‌کنند اما در برابر حملات ویروس‌ها فعالیتی ندارند. این درحالیست که همه‌گیری ویروس‌ها می‌تواند کشنده و با خسارت‌های اقتصادی و اجتماعی چشمگیری همراه باشد.

به گزارش شبکه خبری CNN، سازمان جهانی بهداشت تاکید کرده است تمامی این چالش‌ها نیازمند پاسخگوییِ تنها یک حوزه درمانی نیست بلکه دولت‌ها، جوامع و سازمان‌های بین‌المللی باید در کنار یکدیگر فعالیت داشته باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha