چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۴
کد خبر: 287867

رئیس اداره سلامت هوا و اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شاخص متوسط آلودگی هوای تهران اکنون در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس است و از فردا(پنجشنبه) به علت ناپایداری جوی و وزش باد از میزان آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

کاهش آلودگی هوای تهران از فردا

سلامت نیوز:  رئیس اداره سلامت هوا و اقلیم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: شاخص متوسط آلودگی هوای تهران اکنون در سطح ناسالم برای گروه‌های حساس است و از فردا(پنجشنبه) به علت ناپایداری جوی و وزش باد از میزان آلاینده‌ها کاسته می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز، عباس شاهسونی در گفت وگو با ایرنا افزود: شاخص متوسط آلودگی هوا در کلانشهر تهران اکنون روی عدد ۱۱۲ یعنی ناسالم برای گروه های حساس است. میزان آلودگی البته در مناطق مختلف متفاوت است و حداکثر آلودگی در دو منطقه تهران اکنون ( ساعت۱۴ روز چهارشنبه) از عدد ۱۵۰ فراتر و ناسالم برای همه مردم است.

وی گفت: بر اساس اعلام سازمان هواشناسی از فردا شاهد ناپایداری جوی و وزش باد خواهیم بود بنابراین روز پنجشنبه و جمعه از میزان آلودگی هوا در کلانشهر تهران کاسته خواهد شد به خصوص اینکه به طور معمول تردد خودروها در این روزها کمتر می شود. روز شنبه نیز بر اساس پیش بینی سازمان هواشناسی به احتمال زیاد در تهران شاهد بارندگی خواهیم بود و میزان آلاینده های جوی کم می شود.

شاهسونی افزود: مهمترین آلاینده های هوا در شهر تهران به خصوص در پاییز و زمستان ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون است که بیشترین آلایندگی را ایجاد می کند و خودروها و صنایع مهمترین تولیدکنندگان این آلودگی هستند.

وی گفت: امروز (چهارشنبه) شاخص آلودگی هوای تهران در اکثر مناطق این شهر در محدوده ناسالم برای گروه های حساس یعنی بین عدد ۱۰۰ تا ۱۵۰ است و بهتر است افرادی که به آلودگی هوا حساس هستند به خصوص بیماران قلبی و تنفسی، زنان باردار و بیماران خاص و صعب العلاج از تردد غیر ضرور در سطح شهر پرهیز کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha