سلامت نیوز : رئیس انجمن اورولوژی ایران گفت: تنبلی و بزرگی مثانه همچنین مشكلات ادراری و عفونی از عوارض بلند مدت دفع دیرهنگام ادرار است كه كمبود سرویس‌های بهداشتی در شهرها و غیر بهداشتی بودن این اماكن در مدارس از جمله عوامل مهم آن است.

سیدجلیل حسینی در گفت‌وگو با فارس  یكی از دلایل بروز بیماری‌های مجاری ادرار و كلیه را عدم دسترسی مناسب به سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر و عدم تخلیه به‌هنگام مثانه دانست و گفت: وظیفه دستگاه‌های متولی اداره شهر است كه با مشاركت بخش خصوصی در ایجاد سرویس‌های بهداشتی در سطح شهر، دسترسی مردم را به سرویس‌های بهداشتی تسهیل ببخشد.

وی آموزش تخلیه به‌موقع مجاری ادراری را مهمتر از موضوع دسترسی به سرویس‌های بهداشتی دانست و تأكید كرد: با آموزش به اطفال و خردسالان باید این فرهنگ نهادینه شود كه با دفع به‌موقع ادرار و تخلیه صحیح مثانه، از مجاری ادراری و كلیوی مراقبت كنند.

رئیس انجمن اورولوژی ایران، غیربهداشتی بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس را در دامن زدن به این موضوع دخیل دانست و گفت: گاهی اوقات مشاهده می‌شود كه دانش‌آموزان به‌ دلیل غیربهداشتی بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس، در ساعات حضور در مدرسه از آن استفاده نمی‌كنند كه این موضوع عوارض بلندمدتی نظیر تنبلی و بزرگی مثانه و مشكلات ادراری و عفونی برای افراد ایجاد می‌كند.

حسینی همچنین موضوع نجاست و پاكی را در این مقوله مسئله‌ای مهم دانست و افزود: مردم به موضوع دفع ادرار به‌عنوان یك مسئله فیزیولوژیك نگاه نمی‌كنند؛ در حقیقت رعایت نكردن تخلیه به‌هنگام مثانه می‌تواند عوارض دیگری هم برای اشخاص ایجاد كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha