سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور به بیان توضیحاتی درباره هزینه دریافت شناسنامه برای نوزادان تازه متولد شده پرداخت و مهلت دریافت شناسنامه را نیز توضیح داد.

هزینه دریافت شناسنامه در سال ۹۸ چقدر است؟ / تا چند ماه بعد از تولد نوزاد برای دریافت شناسنامه مهلت داریم؟

سلامت نیوز: سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور به بیان توضیحاتی درباره هزینه دریافت شناسنامه برای نوزادان تازه متولد شده پرداخت و مهلت دریافت شناسنامه را نیز توضیح داد.

به گزارش سلامت نیوز، سیف الله ابوترابی، سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در گفت وگو با میزان، در پاسخ به این سوال که آیا مهلت دریافت شناسنامه برای نوزادان تازه متولد شده فقط ۱۵ روز است و اگر والدین در این مهلت برای دریافت شناسنامه مراجعه نکنند باید چه اقدامی انجام دهند گفت: مهلت قانونی دریافت شناسنامه برای نوزادان تازه متولد شده فقط ۱۵ روز است، ولی بعد از آن هم می‌توانند برای دریافت شناسنامه مراجعه کنند.

ابوترابی در ادامه بیان کرد: اگر شناسنامه در مهلت قانونی دریافت شود هزینه مصوب که به عنوان مثال ۲۵ هزار تومان است دریافت می‌شود و به عنوان مثال اگر بعد از یک ماه تا ۴۵ روز مراجعه کند هزینه دریافت شناسنامه ۴۵ هزار تومان می‌شود و به همین ترتیب هزینه دریافت شناسنامه هر چه دیرتر مراجعه کنند بالاتر می‌رود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال در ادامه در پاسخ به این سوال که والدین تا چه زمانی مهلت دارند برای دریافت شناسنامه مراجعه کنند؟ گفت: هیچ محدودیتی وجود ندارد و به عنوان مثال اگر تا دو سال بعد از تولد هم برای دریافت شناسنامه مراجعه کنند سازمان ثبت احوال مکلف به صدور شناسنامه است.

 ابوترابی در ادامه تاکید کرد: سازمان ثبت احوال به هیچ وجه مانع صدور شناسنامه نمی‌شود.

هزینه ثبت ولادت در مهلت قانونی (۱۵ روز) به همراه صدور شناسنامه ۱۵ هزار تومان، ثبت ولادت بعد از مهلت قانونی به همراه صدور شناسنامه تا سه ماه ۳۰ هزار تومان، ثبت ولادت بعد از مهلت قانونی به همراه صدور شناسنامه سه ماه و بعد از آن ۵۰ هزار تومان است.

این مبالغ مصوب مجلس شورای اسلامی برای سال ۹۸ است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha