وزیر بهداشت گفت: 169 مادر باردار از محل‌های پرخطر در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوجستان به محل‌های امن منتقل شدند و هیچ مشکلی در حوزه دارو و نیروی انسانی در این مناطق نداریم.

نمکی: هیچ مشکلی در تأمین دارو و نیروی درمانی در مناطق سیل‌زده نداریم

سلامت نیوز: وزیر بهداشت گفت: 169 مادر باردار از محل‌های پرخطر در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوجستان به محل‌های امن منتقل شدند و هیچ مشکلی در حوزه دارو و نیروی انسانی در این مناطق نداریم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سعید نمکی، وزیر بهداشت گفت: گرچه نعمات آسمانی باران، برای مردم استان سیستان و بلوچستان، بعد از مدت‌های زیاد، خبرهای خوشی است اما فراوانی بارندگی‌ها، زحماتی را برای آنها در این استان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: خوشبختانه با تجاربی که همکاران بنده در سیلاب‌های گسترده بهار امسال در استانهای مختلف داشتند، زحمت همکاران ما در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، کمتر از قبل شد.

وزیر بهداشت افزود: اندوخته‌های سیلاب‌های گسترده ابتدای سال باعث شد که قبل از گرفتاری در سیلاب ها، موارد پر خطر حوزه سلامت، مدیریت شود. خوشبختانه 169 مادر باردار از محل‌های پرخطر توسط اورژانس به محل‌های امن منتقل شدند و تمهیدات بسیار خوبی برای ارسال و ذخیره کردن داروهای مورد نیاز در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر اتخاذ شده بود.

نمکی با اشاره به خدمت رسانی سه فروند بالگرد اورژانس هوایی در مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان، یادآور شد: خوشبختانه حتی یک مورد فوتی در سیل این استان نداشتیم و افراد حادثه دیده نیز به موقع به مراکز درمانی، منتقل شده اند.

وی خاطرنشان کرد: لاشه‌های حیوانات اهلی می‌توانند تبدیل به کانون‌های عفونی شوند که تجربیات سیلاب های بهار امسال به ما کمک کرد که این لاشه‌ها توسط صورت جلسه‌های همکاران ما در دانشگاه‌های علوم پزشکی،  مورد تایید سازمان دامپزشکی کل کشور، بیمه‌ها و سازمان مدیریت و برنامه ریزی قرار گیرد تا سرعت جمع آوری و معدوم سازی لاشه‌های حیوانات افزایش یابد و با مخاطرات بیماری‌ها روبرو نباشیم.

وزیر بهداشت تاکید کرد: خوشبختانه هیچ مشکلی در حوزه دارو و نیروی انسانی و سایر موارد در حوزه سلامت در مناطق سیل‌زده استان سیستان و بلوجستان نداریم.

نمکی اضافه کرد: بزرگترین خسارتی که می‌توانست در سیل استان سیستان و بلوچستان، همه ما را غصه دار کند، خسارت جانی بود و خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی این استان، 169 مادر باردار و تعداد قابل توجهی از جمعیت آسیب پذیر و بیماران قبل از سیل، به محل‌های امن منتقل شدند.

وی یادآور شد: در این سفر علاوه بر معاون درمان وزارت بهداشت و همچنین رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، تقوی نژاد معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزارت بهداشت نیز برای جبران خسارت‌های وارده به مراکز بهداشتی و درمانی حضور دارد و برآوردی از خسارت‌ها به زیرساخت‌ها در دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر تهیه شده است.

وزیر بهداشت افزود: نخواهیم گذاشت که خانه بهداشت یا مرکز بهداشتی و درمانی، تخریب شده، باقی بماند و بر اساس برآوردها، حدود 7 میلیارد تومان خسارت به زیرساخت‌های حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر وارد شده که برای بررسی‌های دقیق این خسارت، تیمی از وزارت بهداشت پس از فروکش کردن آب، به این مناطق اعزام می‌شوند.

نمکی با بیان اینکه بزرگترین اولویت ما در مبارزه با بیماری‌های واگیر، آموزش مردم است، گفت: رسانه‌ها و سازمان صدا و سیما باید در ارائه آموزش‌های لازم به مردم در جهت کنترل بیماری‌ها به وزارت بهداشت کمک کنند و پس از آن، نقش همکاری‌های بین بخشی، بسیار مهم و اساسی است و همه بخش‌ها باید به کمک وزارت بهداشت بیایند و یا ما به آنها کمک کنیم تا این وضعیت مهار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha