پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۷
کد خبر: 287892

کسانی که در زمینه طالع‌بینی فعالیت می‌کنند بیشتر اوقات خود را در موقعیتی رازآمیز می‌بینند. موقعیتی ویژه که با علوم غریبه در ارتباط است. آن ها از علایم عجیب استفاده می‌کنند، جدول‌های نجومی را به کار می‌گیرند و همواره به مراجعه کننده القا می‌کنند بر نیروهایی احاطه دارند که برای علم ناآشناست. این مسائل برای دیگران جاذبه دارد و آن ها را به خود جذب می‌کند.

چرا بعضی ها سراغ طالع بینی می روند؟

سلامت نیوز:طالع‌بینی را می‌توان راه فرار مناسب برای افرادی دانست که می‌خواهند به هر نحوی شده از تصمیم‌گیری شانه خالی کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان یکی از علل رواج طالع‌بینی و فالگیری در عصر حاضر این است که انسان امروزی نسبت به انسان‌های دوران گذشته تنبل‌تر شده است. یکی دیگر از این علل، احساس تنهایی است که گریبان قسمت عمده‌ای از مردم روی زمین را گرفته و یکی دیگر از این عوامل تلقین است.
تنهایی، ناراحتی خیال، توانایی نداشتن در ایجاد رابطه با دیگران، نیاز به پیشرفت و موفقیت در کار، حل مسائل عشقی، عاطفی و زناشویی باعث می‌شود  متاسفانه گاهی افراد تحصیل کرده و روشنفکر هم تحت القائات دیگران دست به دامان این مسائل شوند و نداشتن قدرت و توانایی خود را برای حل مشکلات به این صورت ابراز دارند. درواقع به همان نسبت که مشکلات فردی و اجتماعی انسان زیاد شده به همان نسبت هم از میزان صبر و وقت او کم شده است و می‌خواهد به هرنحوی که شده راه‌حلی برای مشکلاتش بیابد. اما چرا آدم‌ها طالع‌ بینی را دوست دارند؟ 
   
 از دیدگاه روان شناسی طالع‌بینی جاذبه‌ای بسیار قوی به شمار می‌رود، زیرا درباره شخصیت و طبیعت افراد بحث می‌کند، بنابراین به موضوع جالبی برای سرگرمی افراد تبدیل می‌شود.
 
  طالع‌بینی را می‌توان راه فرار مناسب برای افرادی دانست که می‌خواهند به هر نحوی شده از تصمیم‌گیری شانه خالی و از طالع‌بینی به عنوان کمکی برای تصمیم‌گیری استفاده کنند. درواقع آن ها هر تصمیمی را بهتر از بی‌تصمیمی می‌دانند و طالع‌بینی کمک می‌کند تا آن ها تصمیمی بگیرند حتی اگر به ضررشان باشد.
   
بعضی افراد هرگاه با سوال گیج‌کننده‌ای مواجه می شوند و نمی توانند به طور منطقی و ساده به آن پاسخ دهند به طالع‌بینی مراجعه می‌کنند. مثلا آیا ازدواج این دو نفر حتما موفق خواهد بود؟ آیا آغاز یک کار تجاری با موفقیت همراه خواهد بود؟ یا سوالاتی از این دست که فکر می‌کنند فقط طالع‌بینی می‌تواند به آن ها جواب دهد.
 
کسانی که در زمینه طالع‌بینی فعالیت می‌کنند بیشتر اوقات خود را در موقعیتی رازآمیز می‌بینند. موقعیتی ویژه که با علوم غریبه در ارتباط است. آن ها از علایم عجیب استفاده می‌کنند، جدول‌های نجومی را به کار می‌گیرند و همواره به مراجعه کننده القا  می‌کنند بر نیروهایی احاطه دارند که برای علم ناآشناست. این مسائل برای دیگران جاذبه دارد و آن ها را به خود جذب می‌کند.
   
 از همه مهم‌تر علتی که موجب می‌شود طالع‌بینی رشد فراوانی پیدا کند در یک کلمه خلاصه می‌شود و آن «پول» است. طالع‌بینان حرفه‌ای از راه‌های گوناگون به کسب پول می‌پردازند و همان‌طور که بسیاری از رسانه‌ها و روزنامه‌ها تضمین فروش روزانه خود را مرهون ستون طالع‌بینی می‌دانند. به این ترتیب متاسفانه طالع‌بینی در دنیای امروز به تجارتی سودآور تبدیل شده است که نفرات اصلی آن راهکارهای زیادی می‌اندیشند تا بتوانند همچنان درآمد کسب کنند.  
این قضیه قابل انکار نیست که انسان‌های زیادی هستند که اعتقاد دارند فال و طالع آن ها کاملا صحیح است.   
بعضی طالع‌بینی‌ها می‌گویند امروز دوست‌ قدیمی‌تان با شما تماس می‌گیرد و برای رفع مشکل خود به کمک شما احتیاج دارد؛ آیا واقعا در آن روز دوست‌ قدیمی‌تان با شما تماس گرفته است؟ یا می‌گوید شما امروز عشق خود را پیدا می‌کنید؛ آیا واقعا شما در آن روز عشق خود را پیدا کرده‌اید؟ به بیان دیگر چه تعداد از پیشگویی‌هایی که می‌شود برای شما به حقیقت می‌پیوندد و چه تعداد از آن ها اشتباه از آب درمی‌آید؟
درواقع بسیاری از افراد سعی می‌کنند پیشگویی‌های تصادفا درست را به یاد داشته باشند و آن هایی را که اشتباه بوده است، فراموش کنند، اعتماد و اعتقاد به طالع‌بینی می‌تواند خطرناک و آسیب‌رسان باشد، زیرا باعث می‌‌شود انسان‌ها به جهان معقولانه نگاه نکرده و از توانایی خود برای ساختن زندگی‌شان استفاده نکنند. 
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha