سلامت نیوز : رییس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد، ترمیم دندان كودكان و نوجوانان شش تا 12 سال با دفترچه بیمه در مطب ها و كلینیك های دندانپزشكی انجام می شود.
 
محمد حسین خوشنویسان  در گفت و گو با ایرنا افزود: خانواده ها می توانند با ارایه دفترچه بیمه به دندانپزشكان مطب ها و كلینیك های تخصصی طرف قرارداد تنها 30 درصد هزینه ترمیم - پركردن دندان - فرزندان شش تا 12 سال خود را بپردازند.
وی با بیان اینكه بیمه طرف قرارداد 70 درصد هزینه ترمیم دندان كودكان و نوجوانان یاد شده را پرداخت می كند، اظهارداشت: دندانپزشكان طرف قرارداد با بیمه های تامین اجتماعی، لشكری و خدمات درمانی می توانند دندان های كودكان شش تا 12 سال را ترمیم كنند.
خوشنویسان با اشاره به اینكه طرح بیمه دندان كودكان شش تا 12 سال در سال گذشته تصویب شد، اظهار داشت: هم اكنون دو هزار مركز دندانپزشكی زیر پوشش وزارت بهداشت، دندان های كودكان شش تا 12 سال را زیر پوشش بیمه ترمیمی دندان قرار داده اند.
این مقام مسوول در وزارت بهداشت تصریح كرد، افراد باید روزی دو بار به ویژه پیش از خواب، مسواك بزنند و نخ دندان بكشند و همچنین با استفاده از دهانشویه از درصد پوسیدگی دندان های خود جلوگیری كنند.
خوشنویسان گفت: در حال حاضر هر كودك 12 سال ایرانی در مجموع 1.96 دندان پوسیده دارد كه این موضوع بسیار نگران كننده است و وزارت بهداشت نیز بر ارایه خدمات پیشگیری از بیماری های دهان و دندان در سنین زیر 30 سال تاكید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha