کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌های فردا می‌تواند باعث اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و ایجاد سیلاب و روان آب در غرب و جنوب غرب کشور شود.

ورود سامانه بارشی به کشور/ بارش‌ها در غرب و جنوب غرب شدت می یابد

سلامت نیوز: کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌های فردا می‌تواند باعث اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی و ایجاد سیلاب و روان آب در غرب و جنوب غرب کشور شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، مرتضی ضرابی افزود: با ورود سامانه بارشی از صبح امروز، در مناطق مختلفی از آذربایجان غربی، شرقی، زنجان، قزوین، کردستان و مرکزی بارش برف گزارش شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌کنیم به تدریج فردا با گسترده‌تر شدن این سامانه بیشتر نقاط نیمه غربی و مرکز کشور و همین طور دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران، از بارش‌های این سامانه بهره‌مند شوند.

ضرابی با اشاره به تمرکز بارش‌های فردا، گفت: شدت تمرکز این بارش‌ها عمدتاً در غرب و جنوب غرب کشور خواهد بود و در مناطق سردسیر و کوهستانی نیز اغلب به شکل برف نمایان خواهد شد.

وی ادامه داد: پس فردا یکشنبه نیز اغلب نقاط کشورمان به جز جنوب شرق یعنی مناطقی از استان هرمزگان و سیستان و بلوچستان شاهد بارندگی خواهیم بود.

کارشناس سازمان هواشناسی، گفت: امروز و فردا عمدتاً شاهد وزش باد در نیمه جنوبی کشور خواهیم بود و علاوه بر غرب و جنوب غرب، در شرق و جنوب شرق کشور نیز وزش باد به نسبت شدید خواهد بود.

ضرابی افزود: پیش بینی می‌کنیم آب‌های خلیج فارس و دریای خزر برای صبح فردا متلاطم باشد.

وی ادامه داد: شدت بارش‌ها فردا در غرب و جنوب غرب کشور خواهد بود و در برخی نقاط می‌تواند باعث اختلال تردد در جاده‌های کوهستانی و حتی ایجاد سیلاب روان آب از جمله در مناطقی از جنوب آذربایجان غربی، بخش‌های از کردستان، شمال کرمانشاه، ایلام، بخش‌های شمالی خوزستان، لرستان، چهارمحال بختیاری، بخش‌های از همدان و استان‌های مرکزی و زنجان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha