سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان و استان‌های جنوب شرق ایران را اعلام کرد.

مردم مناطق سیل‌زده شرق و جنوب شرق به چه اقلامی نیاز دارند؟

سلامت نیوز: سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، اقلام مورد نیاز مردم مناطق سیل‌زده در سیستان و بلوچستان و استان‌های جنوب شرق ایران را اعلام کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: قابل توجه بنگاه‌های خصوصی و فعالان اقتصادی علاقه‌مند به مشارکت در عملیات امدادرسانی به آسیب‌دیدگان سیل در استان سیستان و بلوچستان و برخی از نقاط جنوب و جنوب شرقی کشور، سازمان داوطلبان هلال احمر آمادگی خود را به منظور جذب و هدایت منابع غیرنقدی اهدایی بر اساس اولویت‌های مناطق آسیب‌دیده، تسهیل‌گری و هماهنگی در چارچوب استانداردهای عملیات امدادی اعلام می‌کند.

باتوجه به ماده ۱۷۲ قانون مالیات‌های مستقیم، جمعیت هلال‌احمر آمادگی خود را برای صدور تأییدیه رسمی برای اقلام اهدایی مؤسسات خصوصی در چارچوب مسؤولیت اجتماعی شرکتی، در صورت تحویل به شعب جمعیت هلال‌احمر در سطح کشور و یا تشکل‌های مردم نهاد دارای مجوز جمع‌آوری و توزیع کمک‌های مردمی اعلام می‌دارد.

مهمترین اولویت‌های مورد نیاز در مرحله امدادرسانی و بازتوانی در مناطق آسیب دیده برای مشارکت هدفمند و اهدای مستقیم به جوامع آسیبدیده جهت اطلاع شامل خوراکی (آرد، حبوبات، انواع کنسرو، مواد پروتینی، روغن، برنج، ماکارونی، سویا، چای)، اقلام غیرخوراکی (پتو، زیرانداز، پشهبند، ملافه و پارچه، پلاستیک ضخیم، طناب) و اقلام بهداشتی (صابون، پودرهای شوینده، لباس زیر، اقلام بهداشت فردی) است.

خواهشمند است به منظور حفظ کرامت انسانی آسیب‌دیدگان از اهدای هرگونه اقلام دست دوم و یا مستعمل به طور جدی خودداری شود.

همچنین سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای دیگر درباره امدادرسانی به سیل‌زدگان جنوب شرق کشور اعلام کرد: پس از وقوع حادثه سیل و آبگرفتگی در استان سیستان و بلوچستان و برخی از نقاط جنوب شرقی کشور و با عنایت به پیام مقام معظم رهبری در جهت تسهیل مشارکت مجموعه‌های مردمی، سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر وفق قانون مدیریت بحران مصوب شهریور ۱۳۹۸، به منظور تسهیل مشارکت‌های مردمی با هماهنگی دادستانی کل کشور اقدام به صدور مجوز جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تشکل‌های مردم نهاد متقاضی می‌کند.

پس از دریافت درخواست از سوی ۴۲ تشکل مردم‌نهاد از صبح روز ۲۳ تا صبح روز ۲۵ دی ماه، بدین وسیله اعلام می شود 
۳۱ تشکل مردم نهاد زیر به عنوان اولین گروه مؤسسات تأیید شده و با مجوز جذب و توزیع مشارکت‌های مردمی از این سازمان در این حادثه هستند:

1.مؤسسه غیرانتفاعی غیرتجاری پدر مهربان بقیع

2.مؤسسه فرهنگی هنری خادمین امام علی(ع) ابن ابیطالب

3.جمعیت طلوع بی نشان‌ها

4.مؤسسه کنشگران توسعه پارس

5.بنیاد خیریه موج مهربانی

6.مؤسسه خیریه مهر گیتی

7.مؤسسه مردم نهاد دست یاری به دشتیاری

8.مجمع یاوران فرهنگ و اندیشه مکران

9.انجمن حمایت از توسعه مناطق محروم ایفا

10.مؤسسه خیریه مهرآفرین پناه عصر

11.بنیاد جهادی مهر الرضا(ع) عام المنفعه

12.مؤسسه خیریه نیکان ماموت

13.مؤسسه خیریه نیک گامان جمشید تهران

14.کانون هموفیلی ایران

15.جمعیت نیکوکاری امام رضایی ها

16.انجمن خیریه ابرار گلهدار

17.مؤسسه غیرانتفاعی غیرتجاری خیریه بهشت امام رضا(ع)

18.مؤسسه خیریه پیام امید

19.مؤسسه غیرانتفاعی غیرتجاری فاروق بندر سیریک

20.مؤسسه توسعه پایدار اردیبهشت زاهدان

21.مؤسسه غیردولتی عامالمنفعه بنیاد رشد

22.مؤسسه خیریه امام علی(ع) تهران

23.مؤسسه خیریه ایزد دوست شمال

24.مؤسسه خیریه ندای محرومین روستایی

25.مؤسسه خیریه سپید جامگان نیکوکار سنا

26.بنیاد غیر دولتی زینب کبری(س)

27.بنیاد نیکوکاری  فرشته های محمدی نیک

28.مؤسسه خیریه نیکوکاران شریف

29.انجمن توسعه و آموزش مهارتهای زندگی دنیای بهتر

30.مؤسسه غیرانتفاعی غیرتجاری بنیاد خیریه و غیرانتفاعی برین شمیرانات

31.مجتمع آموزشی نیکوکاری رعد

به اطلاع آن دسته از تشکل‌های مردم نهاد دارای توانمندی و علاقه‌مند به مشارکت در فرآیندهای کمک‌رسانی به آسیب‌دیدگان سیل در مناطق آسیب‌دیده می‌رساند، به منظور دریافت مجوز جذب و توزیع مشارکت‌های مردمی می‌توانند در ساعات اداری با ارسال درخواست رسمی به همراه شماره حساب، شماره کارت بانکی به نام موسسه، تصویر مجوز رسمی دارای اعتبار به سازمان داوطلبان جمعیت هلال احمر با شماره دورنگار ۸۸۹۱۹۱۴۰ و برای کسب تأییدیه وصول با شماره‌های ۸۸۹۱۹۱۳۳ و ۸۸۹۱۹۱۳۴ تماس بگیرند.

این مجوز با هدف هماهنگی اجرایی بین نهادهای کمک‌رسان و در راستای تقویت شفافیت و پاسخگویی دست‌اندرکاران خدمات حمایتی برای آسیب‌دیدگان سیل در مناطق هدف صادر می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha