آیا می دانستید مصرف صبحانه با بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک در ارتباط است؟تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک وضعیت نامطلوبی است که با بی نظمی دوران قاعدگی، آکنه، پوست چرب، رشد مو‌های زاید صورت و بدن، ریزش شدید موی سر و حاملگی سخت همراه است.

تاثیر مصرف صبحانه بر درمان تخمدان پلی کیستیک

سلامت نیوز: آیا می دانستید مصرف صبحانه با بهبود سندروم تخمدان پلی کیستیک در ارتباط است؟تنبلی تخمدان یا سندروم تخمدان پلی کیستیک وضعیت نامطلوبی است که با بی نظمی دوران قاعدگی، آکنه، پوست چرب، رشد مو‌های زاید صورت و بدن، ریزش شدید موی سر و حاملگی سخت همراه است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،طبق تحقیقات گوناگون تخمدان پلی کیستیک باعث به هم خوردن وضعیت تخمدان‌های طبیعی و افزایش بیش ازحد هورمون تستوسترون (هورمون مخصوص مردان) در افراد می‌شود. 

نشانه‌ سندروم تخمدان پلی کیستیک

عوامل گوناگونی مانند کمتر از هشت ماه قاعدگی درسال، رشد مو‌های ضخیم و تیره در نواحی لب فوقانی، چانه، دو طرف صورت، مشکل در بارداری، بروز جوش‌های چرکی، آکنه و ریزش مو در نواحی سر می‌تواند از نشانه‌های سندروم تخمدان پلی کیستیک در افراد باشد.

 بروز بیماری با  وجودتخمدان پلی کیستیک

تخمدان پلی کیستیک باعث بروز بیماری‌هایی مانند دیابت، قندخون بالا، افزایش سطح کلسترول خون، آپنه خواب، افسردگی، اضطراب و ابتلا به بیماری‌های قلبی در افراد می شود. 

 تاثیر خوردن صبحانه بر درمان تخمدان پلی کیستیک

صبحانه یک وعده غذایی مهم و مغذی برای حفظ سیستم ایمنی بدن در برابر بسیاری از بیماری هاست به صورتی که مصرف نکردن آن باعث بروز دیابت و چاقی در افراد می‌شود.

جالب است بدانید که صبحانه می‌تواند مانع بروز اضافه وزن شود و طبق تحقیقات متخصصان انگلیسی، مصرف این وعده غذایی مغذی می‌تواند معضل و مشکل ناباروری را حل کند. بر اساس مطالعات این متخصصان یکی از مهم‌ترین دلایل نازایی در میان خانم‌ها بی نظمی‌های قاعدگی ناشی از سندروم تخمدان پلی کیستیک است.

در حالی که باید بدانید مصرف صبحانه به ویژه تخم مرغ و آب میوه‌های طبیعی به تنظیم عملکرد هورمون‌های بدن کمک می کند و در درمان سندروم پلی کیستیک موثر است.مصرف صبحانه باعث تنظیم عملکرد و سیستم حافظه، تنظیم سطح گلوکز خون، افزایش میزان تمرکز، کاهش و جلوگیری از تنش، بهبود خلق و خو، سلامت طولانی مدت بدن، کاهش اختلالات هورمونی، تنظیم گردش خون، بهبود دیابت نوع 2و کاهش فشار خون می شود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha