محققان آمریکایی در مطالعه بر خوک‌ها موفق شدند که ضخامت چربی ناحیه شکمی این حیوانات را با تزریق مستقیم یک محلول نمکی یخی، به نصف کاهش دهند.

کاهش چربی‌های شکمی با تزریق محلول نمکی یخی

سلامت نیوز:محققان آمریکایی در مطالعه بر خوک‌ها موفق شدند که ضخامت چربی ناحیه شکمی این حیوانات را  با تزریق مستقیم یک محلول نمکی یخی، به نصف کاهش دهند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محققان دانشگاه «هاروارد» و بیمارستان عمومی «ماساچوست» به تازگی درمان جدیدی را برای از بین بردن چربی‌های شکمی ابداع و آزمایش کرده‌اند. این فناوری جدید که شامل تزریق مستقیم یک محلول نمکی یخی به چربی‌های شکمی می‌شود، موجب کاهش حجم این چربی‌ها به نصف شده است.


 به گزارش پایگاه اینترنتی نیواطلس،رویه جدید به اندازه کافی ساده به نظر می‌رسد؛ در این رویه از یک محلول استریل متشکل از نمک، گلیسرول و بین ۲۰ تا ۴۰ درصد ذرات یخ کوچک استفاده می‌شود که به آن بافتی نیمه مذاب می‌دهد. این مخلوط که مستقیم به ذخایر چربی مانند ذخایر چربی اطراف شکم تزریق می‌شود، سلول‌های چربی را متبلور ساخته و آنها را از بین می‌برد. سپس بدن با گذشت چند هفته از درمان، سلول‌های مرده را  خارج می‌سازد.


محققان می‌گویند: از این رویه می‌توان برای کاهش ذخایر چربی در هر قسمت از بدن و در هر عمقی که سوزن یا سوند به آن دسترسی داشته باشد، استفاده کرد. نکته مهم این است که به نظر نمی‌رسد این رویه اثرات سوء بر روی بافت‌های دیگر مانند ماهیچه‌ها داشته باشد.


محققان برای آزمایش این فرایند، این محلول را به خوک‌ها تزریق کرده و اثرات آن را طی هشت هفته تحت نظر قرار دادند. آنها خوک‌ها را به دو دسته تقسیم کردند و به یک گروه این محلول نمکی یخی و به گروه دیگر که در واقع گروه کنترل محسوب می‌شدند همین محلول اما بدون ذرات یخ را تزریق کردند؛ محققان متوجه شدند که محلول نمکی یخی در مقایسه با محلولی که فاقد ذرات یخ بود، ۵۵ درصد ضخامت چربی را کاهش داد. همچنین هیچ آسیبی به پوست یا ماهیچه وارد نشده و هیچ عارضه جانبی در جای دیگر بدن حیوانات مشاهده نشد.


این فرایند جدید، در واقع کامل‌کننده فناوری مشابهی است که قبلاً توسط برخی از اعضای همین گروه ابداع شده است. روش قبلی که Cryolipolysis - یا "Coolsculpting" نامیده می‌شود - شامل استفاده از یک دستگاه خلاء مانند در ناحیه مورد نظر، معمولاً شکم است. این دستگاه چربی را منجمد می‌کند و سلول‌های چربی را به روشی مشابه با روش جدید از بین می‌برد؛ اما به نظر نمی‌رسد که روش قبلی به اندازه روش جدید مؤثر باشد. همچنین برای استفاده از روش قبلی حداکثر به یک ساعت زمان و دوره‌های طولانی درمان تا شش ماه نیاز است. همچنین کاهش چربی با استفاده از روش قبلی کمتر و به طور متوسط حدود ۲۰ درصد است و به ذخایر عمیق چربی نیز دسترسی ندارد. این در حالی است که به گفته محققان این روش جدید تزریقی سریع‌تر و موثرتر است.
نتایج این تحقیق جدید در مجله Plastic and Reconstructive Surgery منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha