با وجود عطر و طعم محبوب غذاهای پر ادویه و تند، بعضی از افراد از آنها فاصله می گیرند زیرا حس گرم و تند بودن آنها را غیرقابل تحمل می دانند. در موارد دیگر، مردم بر این باورند که برای سالم ماندن باید ادویه ها را از رژیم غذایی خود به طور کامل حذف کنند.

۴ مزیت شگفت انگیز غذاهای پر ادویه و تند

سلامت نیوز: با وجود عطر و طعم محبوب غذاهای پر ادویه و تند، بعضی از افراد از آنها فاصله می گیرند زیرا حس گرم و تند بودن آنها را غیرقابل تحمل می دانند. در موارد دیگر، مردم بر این باورند که برای سالم ماندن باید ادویه ها را از رژیم غذایی خود به طور کامل حذف کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، یکی از اساتید برجسته پزشکی در دانشگاه تورنتو معتقد است که هیچ مدرکی وجود ندارد که ادویه ها برای سلامتی مضر باشند.

 از ادویه جات و ترشی جات باید لذت برد، و هیچ مدرکی مبنی بر ضرر غذاهای تند برای سلامتی وجود ندارد. در اینجا چهار مورد از فواید ادویه جات را بیان می کنیم.

    مفید برای سلامت قلب

یک مطالعه منتشر شده در سال ۲۰۱۷، میزان مرگ و میر کمتری را در اثر بیماری قلب و عروق، سکته قلبی و سکته مغزی در بین افرادی که فلفل قرمز مصرف کرده اند نشان داد. در حالی که علت ان اثبات نشده است، دیگران پیشنهاد کرده اند که ادویه جات و فلفل می تواند سطح کلسترول LDL را در بدن کاهش دهد.

مطالعات دانشمندان نشان می دهد که لذت بردن از عطر و طعم تند راهی مهم برای کاهش مصرف نمک و فشار خون، بدون توجه به نوع غذا و میزان مواد غذایی است.

    سوزاندن کالری بیشتر

براساس مطالعه دانشگاه پوردو، با خوردن فلفل قرمز افراد کالری بیشتری می سوزانند و بعد از خوردن فلفل قرمز اشتهای آنها کم می شود. این تأثیر به ویژه در افرادی که به طور منظم غذاهای تند مصرف نمی کنند، بسیار قوی تر است.

اما به خاطر داشته باشید که یک ماده تند به تنهایی برای کاهش وزن موثر نیست. این تیم تحقیقاتی خاطرنشان کردند: پاشیدن گاه به گاه فلفل قرمز در وعده غذایی می تواند در صورت همراه شدن با رژیم غذایی سالم و شیوه زندگی فعال مفید باشد.

    پیشگیری از سرطان

کپسایسین، ماده ای که فلفل قرمز را تند و داغ می کند، از نظر برخی از متخصصان دارای خاصیت ضد سرطانی است

و همان تأثیرات برخی از داروهای سرطانی را روی بدن دارد.

با این حال، این فواید به دلیل یافته های متناقض در ادبیات پزشکی مورد بحث قرار می گیرد. طبق تحقیقات سرطان انگلستان، زردچوبه نیز در آزمایشات اولیه بالینی برای جلوگیری از رشد سلولهای سرطانی نتایج امیدوارکننده ای نشان داده است.

    تسکین درد

کپسایسین همچنین ممکن است با کنسل شدن یا از بین رفتن هرگونه احساس درد در بدن همراه باشد. مکانیسم موجود با هدف قرار دادن یک ماده شیمیایی مغز موسوم به “ماده P” کار می کند که در موارد آسیب و آسیب نقش مهمی دارد.

این توضیح می دهد که چرا حتی فلفل قرمز می تواند به عنوان ماده ای در کرم های ضد درد و داروها استفاده شود. برخی مطالعات همچنین نشان داده اند که با کشته شدن باکتری های معروف به H. پیلوری، رژیم غذایی با مقادیر بالاتر کپسایسین ممکن است در برابر زخم ها اثر محافظتی داشته باشد.

منبع: www.msn.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha