سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 28797
سلامت نیوز : دانشمندان در دانشگاه كویین بلفاست دریافتند كه از پروتئین موجود در پوست قورباغه می‌توان جهت درمان سرطان، حملات قلبی، دیابت‌ و بیماران پیوندی در جهت جلوگیری از رشد رگ‌های خونی استفاده كرد.

به گزارش فارس؛ دانشمندان دانشگاه كویین در بلفاست در تحقیقات خود از وجود پروتئینی در پوست قورباغه مطلع شدند كه قادر است به درمان سرطان، حملات قلبی و دیابت و مشكلات پیوند اعضا و رشد رگ‌های خونی كمك كند.

این یافته كه با همكاری گروهی از محققان و به ریاست «كریس شاو» استاد دانشكده داروسازی انجام شد حاكی از وجود 2 پروتئین مؤثر در پوست قورباغه است كه به منظور كنترل هدفمند رگ‌ها و جلوگیری از رشد رگ‌های خونی می‌توان از آن‌ها استفاده كرد.

به گزارش دیلی ساینس، این پروتئین‌ها قادرند بیش از 70 نوع بیماری را درمان كنند كه بیش از یك میلیارد نفر در جهان به این بیماری‌ها مبتلا هستند. این پروتئین‌ها در ترشحات پوست نوعی خاص از قورباغه‌ها و وزغ‌های بزرگ وجود دارند.

یكی از این پروتئین‌ها مانع از بزرگ‌ شدن و رشد رگ‌های خونی منتهی به تومورها می‌شود و با جلوگیری از رشد رگ‌های خونی مانع رسیدن اكسیژن و خون كافی به تومورهای سرطانی شده و تومورها به تدریج از بین می‌روند.

پروتئین دیگری كه از وزغ به دست می‌آید، موجب افزایش خون رسانی به نواحی آسیب دیده در محل پیوند اندام، زخم دیابتی و بهبود بیمار بعد از سكته مغزی یا قلبی و ترمیم رگ‌های خونی می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha