سه‌شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۲
کد خبر: 28800
سلامت نیوز :  یك متخصص تغذیه گفت: سرخ كردن غذا در ظروف آلومینیومی مسمومیت‌زاست زیرا نمك به كار رفته در غذا باعث تخریب این ظروف شده و نفوذ آلومینیوم به درون روغن را افزایش می‌دهد.

احمدرضا درستی مطلق در گفت‌و‌گو با فارس  اظهار داشت: اگر افراد به مدت طولانی در ظروف آلومینیومی غذا تهیه كنند، یون‌های آلومینیوم وارد غذا می‌شود و در بدن تجمع پیدا می‌كند.

وی گفت: تهیه غذا در ظروف آلومینیومی به مدت طولانی موجب افزایش احتمال بروز آلزایمر، بیماری‌هایی مانند راشیتیسم و عوارضی مانند غش، كم خونی مفرط، كما و اختلال در هنگام راه رفتن می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: عناصر سنگین و سمی ناشی از فلزات مورد استفاده در ساختن ظروف آشپزخانه نشان می‌دهد كه هر چه مدت زمان پخت بیشتر شود، میزان یون‌های آزاد شده نیز افزایش پیدا می‌كند.

درستی مطلق اضافه كرد: استفاده از سركه، آبلیمو و آبغوره در غذا موجب افزایش آزادشدن یون‌ها در غذا می‌شود. نگهداری و پخت سبزی‌‌های برگی و غذاهای اسیدی یا نمكی همچون گوجه فرنگی، مركبات و ریواس در ظروف آلومینیومی، موجب جذب بیشتر آلومینیوم در این غذاها می‌شود و حتی ممكن است موجب فرورفتگی یا سوراخ‌هایی در سطح ظرف ‌شود.

وی بیان داشت: بهتر است از ظروف آلومینیومی برای سرخ كردن غذا و نگهداری روغن استفاده نشود زیرا نمك به كار رفته در غذا باعث تخریب این ظروف شده و نفوذ آلومینیوم به درون روغن را افزایش می‌دهد كه مسمومیت‌زاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha