یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۴
کد خبر: 288002

خارش کف پا یک ناراحتی عمومی است که خیلی ها در طول زندگیشان ممکن است تجربه کنند. این مشکل در بسیاری از مواقع چیز مهمی نیست و در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود.

3 علت خارش کف پا

سلامت نیوز:خارش کف پا یک ناراحتی عمومی است که خیلی ها در طول زندگیشان ممکن است تجربه کنند. این مشکل در بسیاری از مواقع چیز مهمی نیست و در مدت زمان کوتاهی برطرف می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان ،اما گاهی اوقات این خارش نشانه ای از مشکلات جدی سلامتی است که باید به سرعت درمان شود. در ادامه این نوشتار با مهم ترین علت خارش کف پا آشنا می شویم. 

اگزما

اگزما یک اصطلاح پزشکی رایج است که خارش و التهاب پوست را نشان می دهد.درماتیت آتوپیک، شایع‌ترین نوع اگزما، به طور معمول در قالب راش خارش‌دار و قرمز روی گونه ها، دست ها و پاها ظاهر می شود.

خاراندن محل تحت تاثیر قرار گرفته می تواند به انتشار مولکول های التهابی منجر شود که توسعه بیشتر اگزما و خشکی پوست را به همراه دارد.بهترین روش درمان، پرهیز از خاراندن، پیشگیری از تعریق در اطراف منطقه تحت تاثیر قرار گرفته و استفاده از کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده است.پزشک شما ممکن است داروهای استروئیدی موضعی یا خوراکی را برای تسکین خارش تجویز کند. 

مواد شیمیایی جوراب و کفش

در بسیاری از مواقع پوشیدن جوراب های نامرغوب یا کفش هایی که از مواد صنعتی نامرغوب تولید شده اند عامل خارش شدید کف پا می شوند.

از این رو پزشکان توصیه می کنند از جوراب های نخی و مرغوب استفاده شود. یکی از این جوراب های مرغوب جوراب های نانو هستند که افزون بر جنس خوبی که دارند ضدعرق و ضد بو و ضد باکتری هم هستند. 

پسوریازیس

پسوریازیس یا صدفک، بیماری پوستی مزمن خودایمنی است. این بیماری هنگامی رخ می‌دهد که دستگاه ایمنی بدن سیگنال‌های اشتباهی می‌فرستد. این سیگنال‌ها باعث افزایش سرعت چرخه رشد سلول‌های پوست و رشد فوق سریع سلول های پوست باعث تجمع آن ها روی سطح پوست می شود. آن ها به شکل سلول های پوست معمولی ظاهر نمی شوند و تجمع آن ها شکل گیری وصله های پوسته پوسته نقره ای یا سفید رنگ را در پی دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha