مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از مسدود شدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان خبر داد.

مسدود شدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستای آذربایجان‌ شرقی

سلامت نیوز:مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی از مسدود شدن راه ارتباطی ۱۶۰ روستای استان خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، صدا و سیما نوشت: اورجعلی علیزاده گفت: با توجه به تداوم بارش و لغزندگی راه ها عوامل راهداری با استقرار در راه های اصلی و فرعی و آزادراه تبریز - زنجان در حال برف روبی، تیغ زنی و نمک پاشی هستند.
وی با بیان اینکه با تلاش راهداران تمامی راه های اصلی، فرعی و شریانی استان باز است ادامه داد: راهداران در ۴۸ ساعت گذشته به حدود ۱۰۰ خودرو گرفتار در برف و کولاک امداد رسانی کرده اند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: در طول ۴۸ ساعت گذشته راهداران ۴ هزار کیلومتر از راه های اصلی استان را ۱۰ تا ۱۲ بار برف روبی کرده و با استفاده از ۵ هزار و ۵۰۰ تن نمک و شن اقدام به نمک پاشی و شن پاشی راه های کرده اند تا از لغزندگی آن ها جلوگیری کنند.
علیزاده افزود: ارتفاع برف در برخی مناطق شهرستان هشترود به بیش از ۳۵ سانتی متر می رسد و هم اکنون تردد در راه های اصلی، فرعی و آزاد راه تبریز - زنجان به کندی و با استفاده از زنجیر چرخ میسر است.
وی یادآوری کرد: در صورت فروکش کردن بارش برف و کولاک و اتمام عملیات برف روبی راه های اصلی و فرعی، راهداران اقدام به بازگشایی راه های روستایی استان خواهند کرد.
علیزاده ادامه داد: ۲ هزار و ۷۵۴ روستا در استان وجود دارد که از این تعداد حدود یک هزار روستا فاقد راه دسترسی مناسب است و در ساعات اولیه بارش برف راه بیشتر آن ها مسدود می شود.
آذربایجان شرقی دارای ۱۴۲ دهستان و ۲ هزار و ۷۰۶ روستا است و حدود یک میلیون و ۱۴۵ هزار و ۴۴۲ نفر در این روستاها سکونت دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha