یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 288023

یک کارشناس مامایی گفت: سبک زندگی ماشینی امروز آثار زیانباری بر سلامت انسان ها دارد. در حال حاضر از هر ۱۰ زوج تقریبا یکی نابارور است و ۱۰تا ۲۰ درصد بارداری ها به سقط منجر می‌شود.

فلزاتی که باروری مردان را تهدید می‌کند

سلامت نیوز: یک کارشناس مامایی گفت: سبک زندگی ماشینی امروز آثار زیانباری بر سلامت انسان ها دارد. در حال حاضر از هر ۱۰ زوج تقریبا یکی نابارور است و ۱۰تا ۲۰ درصد بارداری ها به سقط منجر می‌شود.

شکوه ابراهیمیان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: انستیتو ملی سلامت شغلی آمریکا عوامل موثر در محیط کار را مشخص کرده است و معتقد است، در مواردی که فرد با چندفلز سمی سر و کار دارد، عوارض در او بیشتر خواهد بود.

وی افزود: نتایج یک بررسی نشان می دهد، اگر میزان سرب در خون یک مرد افزایش یابد، میزان سقط و نقص مادرزادی جنین در همسر وی نیز افزایش خواهد یافت.

این کارشناس مامایی تصریح کرد: افزایش مختصر میزان سرب خون آثار شدیدی بر روی اسپرم ها دارد. به عنوان مثال مشاغلی مانند باطری سازی، تولید رنگ و سرامیک با این ماده زیاد سر و کار دارند.

وی دیگر عنصر نامناسب را کادمیوم اعلام کرد و گفت: این عنصر بر روی تعداد و حرکت اسپرم ها تاثیر گذار است و در مشاغلی مثل تولید لامپ تصویر تلویزیون وجود دارد.

ابراهیمیان افزود: در یک بررسی مشخص شد در افرادی که بیش از ۲۰ سال با سرب و کادمیوم سر و کار دارند میزان ابتلا به پارکینسون سه برابر سایر افراد است.

به گفته وی کرومیوم نیز ماده ای مضر برای بدن مردان است. این ماده باعث تحلیل بیضه و کاهش تعداد اسپرم می شود. در جوشکاری و فولاد، کارگران با مقادیر زیادی کرومیوم سر و کار دارند.

این کارشناس بهداشت همچنین گفت: مس نیز در مقادیر بالا مضر است. این ماده باعث کاهش تعداد، حرکت و شکل طبیعی اسپرم ها می شود. از مس در لعاب شیشه و صیقل کاری استفاده می شود مسمومیت با مس در کودکان نیز دیده می شود و علت آن بازی با اسباب بازی هایی است که حاوی مس هستند.

وی اضافه کرد:  منگنز و آهن نیز فلزاتی هستند که می توانند سمیت ایجاد کنند و باعث ناباروری شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha