یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
کد خبر: 288037

همسرتان شاید بتواند با خط چشم شما کنار بیاید اما آرایش و زرق و برق زیاد کلافه‌اش می کند.

رفتارهای زنانه ای که مردان را دیوانه می کند!

سلامت نیوز: همسرتان شاید بتواند با خط چشم شما کنار بیاید اما آرایش و زرق و برق زیاد کلافه‌اش می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها، شاید از اینکه هیچ‌وقت نتوانسته‌اید مثل یک ستاره هالیوودی که پا به فرش قرمز می‌گذارد در چشم همسرتان بدرخشید افسوس بخورید، اما از نظر باربارا دی آنجلیس که سال‌ها به زوج‌ها برای خوشبخت‌تر بودن مشاوره داده و کتاب‌های فراوانی در این مورد نوشته، زن‌هایی که بیش از حد نسبت به قیافه و ظاهر خود حساس هستند، می‌توانند مرد‌ها را سرد کنند.

باربارا می‌گوید زن ایده‌آل از نظر یک مرد، کسی است که می‌تواند در کوتاه‌ترین زمان برای رفتن به یک پیک‌نیک غیرمترقبه حاضر شود، اما در مقابل وقتی قرار است به مهمانی مجلل شب برود، می‌تواند آراسته و زیبا به‌نظر برسد. زن ایده‌آل از نظر مرد‌ها کسی است که لایه‌های متعدد کرم پودر روی صورتش، میان او و همسرش فاصله نمی‌اندازد و به‌خاطر ترس از به‌هم ریختن موهایش در رابطه زناشویی با همسرش خلل ایجاد نمی‌کند. اگر می‌خواهید مرز‌های آراستگی با وسواسی بودن را بشناسید و در چشم همسرتان بیشتر بدرخشید، ادامه این مطلب را بخوانید. باربارا به شما می‌گوید چطور می‌توانید به این هدف برسید.

این جمله‌ها برای‌تان آشناست؟

مرد‌هایی که من با آن‌ها روبه‌رو شده‌ام، شکایاتی از این دست را مطرح می‌کردند. این گفته‌ها را بخوانید و ببینید که در زندگی شما هم رد‌پای آن‌ها دیده می‌شود یا نه؟

«زن‌هایی که احساس می‌کنند مجبورند همیشه ایده‌آل و آرایش کرده باشند را نمی‌توانم تحمل کنم. هر روز ساعت‌ها صرف آرایش صورت و موهای‌شان می‌کنند. اگر کوچک‌ترین خدشه‌ای به آرایش‌شان وارد شود بدو‌بدو به دستشویی می‌روند تا مقابل آینه اصلاحش کنند. دوست دارم با زنی ازدواج کنم که بتواند سریع یک لباس ساده بپوشد تا بتوانیم برای صبحانه بلافاصله از خانه بیرون بزنیم.»

«همسر قبلی‌ام خیلی نگران سر و وضعش بود. او کاملا من را نسبت به خودش سرد می‌کرد. قبل از هر کاری حتما آرایش کامل، حسابی و وقت‌گیر می‌کرد. یک عالمه طلا، جواهرات و‌... به خود می‌آویخت و نصف تمام انگشت‌هایش انگشتر داشت. ناخن‌های دراز و تیز داشت و مواظب بود مبادا ناخن‌هایش بشکند. تمام وقت مواظب بود چیزی به‌هم نریزد. یک‌دفعه می‌ایستاد تا گردنبندش را تنظیم و ناخن‌هایش را در موهایش فرو کند. دیگر تحملم تمام شد.»

خط قرمز‌ها را بشناسید

زن‌هایی که در حد وسواسی به ظاهرشان اهمیت می‌دهند، می‌توانند مرد‌ها را سرد و از خود دور کنند. در سال‌هایی که روی موضوع روابط زن و مرد کار کردم، با مرد‌های بسیاری مواجه شدم که از این موضوع شکایت داشتند، آن‌ها حتی به مواردی با دقت خاص به زیاده‌روی همسرشان در این مورد اشاره می‌کردند و مواردی نظیر آنچه در ادامه می‌آوریم را به‌عنوان دلایل سرد شدن‌شان نسبت به همسر خود معرفی می‌کردند:

زن‌هایی که مدام در خانه و مهمانی آرایش سنگین و غلیظ می‌کنند: صد‌ها بار این شکایت را از همسران‌شان شنیده‌ام. حقیقت آن است که مرد‌ها از آرایش غلیظ بدشان می‌آید و دوست دارند همسران‌شان آرایش سبک و کم‌رنگ داشته باشند، به‌خصوص آرایش چشم‌ها را خیلی می‌پسندند و دوست دارند. در تحقیقاتی که انجام دادم متوجه شدن که مرد‌ها بیش از هر موردی از کرم‌پودر و رژگونه بدشان می‌آید.

هنگامی که مرد‌ها به‌صورت همسرشان نگاه می‌کنند به‌جای آنکه پوست‌تان را ببینند با لایه‌ای از کرم‌پودر و‌... روبه‌رو می‌شوند و نسبت به شما سرد می‌شوند. از آنجا که ما زن‌ها سال‌های سال مجلات مختلف مخصوص خانم‌ها و مد را خوانده‌ایم، به‌صورت‌های پوشیده از لوازم آرایشی عادت داریم. اما برای اغلب مردها، آرایش سنگین و غلیظ بسیار سطح پایین به‌نظر آمده و چنین صورت‌هایی اغلب برای‌شان به‌مراتب زشت‌تر هم هستند؛ یک سرد‌کننده تمام‌عیار. زن‌هایی هستند که سر میز شام ناگهان کنار می‌کشند تا رژ‌لب یا برق‌لب خود را مجددا تجدید کنند، آن‌هم همانجا سر میز درحالی که شوهرشان هم تماشا می‌کند.

زن‌هایی که در لباس پوشیدن وسواس دارند هم بلای جان همسرشان هستند: گرچه مرد‌ها از زن‌های خوش‌لباس خوش‌شان می‌آید، اما چنانچه زنی به‌طرزی وسواسی لباس پوشیده باشد، برای مرد‌ها به‌هیچ عنوان خوشایند نخواهند بود؛ مخصوصا زن‌هایی که لباس پوشیدن‌شان ساعت‌ها طول می‌کشد و دست آخر هم از آنچه پوشیده‌اند احساس خوبی ندارند. به‌یاد دارم مردی می‌گفت «هنگامی‌که از همسرم خواستم تا به تماشای بازی بیسبال پسر ۹ ساله‌مان برویم، او یک شلوار چرمی مشکی پوشید با یک جفت کفش پاشنه‌بلند و یک عالمه آرایش. خیلی جذاب شده بود، اما این لباس مناسب یک مهمانی بود، نه تماشای یک مسابقه بیسبال آن‌هم با یک عده پسربچه ۹ ساله.»

زن‌هایی که نمی‌گذارند کسی به موهای‌شان دست بزند: مرد‌ها از زن‌هایی که مدل و آرایش موهای‌شان به مرد‌شان می‌گوید «لطفا دست نزنید!» بدشان می‌آید. آن‌ها از مو‌های خشک، تافت خورده و چرب شده که محتوی تعداد زیادی سوزن، سنجاق و شانه هستند، وحشت دارند.

زن‌هایی که مقادیر زیادی طلا و جواهر به خود آویخته‌اند: به‌یاد دارم مردی به شوخی از من پرسید «چرا زن‌ها احساس می‌کنند مجبورند یک عالم طلا و جواهرات به خود آویزان کنند؟ این موارد ما مرد‌ها را سرد می‌کنند.» ما زن‌ها فکر می‌کنیم که بدین ترتیب «مد روز» هستیم، اما مرد‌ها طور دیگری فکر می‌کنند. از نظر آن‌ها این همه زیور و زینت‌آلات، اضافی و غیرضروری است و آن‌ها را سرد می‌کند. آیا تا به حال شده نامزد یا شوهرتان به شما بگوید که بدون آرایش خوشگل‌تر هستید و شما فکر کنید که او باید دیوانه شده باشد که چنین حرفی بزند؟

خیلی از کار‌هایی که ما زن‌ها با خودمان می‌کنیم تا خوشگل‌تر جلوه کنیم، برای مرد‌ها عجیب و غریب و غیرطبیعی به‌نظر می‌رسد. آن‌ها با لوازم آرایشی و کمد‌های پر از لباس و انواع محصولات پوستی نظیر کرم و لوسیون و... بزرگ نشده‌اند (مگر اینکه خواهر‌های زیادی داشته باشند). گرچه مردها، زن‌هایی که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می‌دهند را خیلی هم دوست دارند، اما زیبایی‌های طبیعی همسرشان را بیشتر دوست دارند تا روبه‌رو شدن با یک عروسک آرایش و تزیین شده که دست زدن به آن می‌تواند دردسر‌هایی را برای‌شان ایجاد کند.

زن‌هایی که به‌طرزی وسواسی نگران قیافه خود هستند: این زن‌ها مرد‌ها را نسبت به خود سرد می‌کنند چراکه این حالت نشان‌دهنده عدم اعتماد به نفس و احساس ناامنی درونی آنهاست. به‌خاطر داشته باشید که اعتماد به نفس نقطه قوت شما در برابر شوهرتان است. زنی که اجازه نمی‌دهد بدون آرایش دیده شود، به اندازه زنی که بدون آرایش هم احساس خوبی نسبت به خود دارد و زیبایی طبیعی و واقعی خود را نشان می‌دهد، از حس احترام همسر برخوردار نخواهد بود.

چرا زن‌ها این کار را می‌کنند؟

متاسفانه برخی از زن‌ها توسط آگهی‌های تجاری و وسایل ارتباط جمعی، چنان شست‌وشوی مغزی داده شده‌اند که باید خود را با تصویر ذهنی ایده‌آلی که این آگهی‌ها ارائه می‌دهند، تطبیق دهند. البته این‌گونه است که زن‌ها به‌منظور آنکه زیباتر و مطلوب‌تر باشند، مجبورند محصولاتی که این قبیل شرکت‌های تجاری عرضه می‌کنند را خریداری کنند.

مانند لوازم‌آرایشی، لباس و... از طرف دیگر مرد‌ها هم از این تصاویر ارائه داده شده، بی‌بهره نیستند و این استاندارد‌ها به‌طرزی دو‌جانبه خود را تحکیم کرده و جا انداخته‌اند و در نهایت این زن‌ها هستند که از دوسر کلاه سرشان می‌رود. مرد‌ها می‌گویند خواهان زنی هستند که طبیعی‌تر باشد و قبل از بیرون رفتن آرایش و لباس پوشیدنش دو ساعت طول نکشد.

نه شور، نه بی‌نمک

شخصا به‌عنوان یک زن از رسیدگی به سر و وضع و آرایشم لذت می‌برم، اما این را هم آموخته‌ام که در پاره‌ای اوقات مناسب‌ترین حالت آن است که به‌طرزی خود‌انگیخته و نه‌چندان جدی لباس بپوشم. یادتان نرود که مرد‌ها از زن‌هایی که به زیبایی‌شان اهمیت می‌دهند، خوش‌شان می‌آید و زن‌های شلخته‌ای که به سر و وضع‌شان نمی‌رسند و متناسب با موقعیتی که قرار است در آن قرار بگیرند حاضر نمی‌شوند، می‌توانند آن‌ها را سرد کنند. اما نباید از یاد ببرید که آن‌ها در عین حال دوست دارند ببینند شما بدون آرایش معذب نیستید و اینکه زیبایی طبیعی‌تان نمود بیشتری دارد.

به زیبایی خود ایمان داشته باشید

گرچه مردها، زن‌هایی که به سلامت و زیبایی خود اهمیت می‌دهند را خیلی هم دوست دارند، اما زیبایی‌های طبیعی همسرشان را بیشتر دوست دارند تا روبه‌رو شدن با یک عروسک آرایش و تزیین شده که دست زدن به آن می‌تواند دردسر‌هایی را برای‌شان ایجاد کند. زن‌هایی که به طرزی وسواسی نگران قیافه خود هستند، این زن‌ها مرد‌ها را نسبت به خود سرد می‌کنند چراکه این حالت نشان دهنده عدم اعتماد به نفس و احساس ناامنی درونی آنهاست.

چه باید کرد؟

برای اینکه تلاش شما برای زیباتر به نظر رسیدن و درخشیدن در چشم همسرتان نتیجه عکس ندهد، می‌توانید این دو راه را امتحان کنید:

۱. نظر نامزد یا همسرتان را در رابطه با آرایش، لباس و مد بپرسید. لزوما نباید خود را با علائق شخصی او منطبق کنید، اما بسیاری از زن‌ها هرگز در این باره با همسرشان صحبت نمی‌کنند. صحبت در این باره باعث می‌شود هر دوی شما موارد جدیدی بیاموزید که به‌نفع رابطه‌تان است.

۲. سعی کنید زیبایی را از درون خود بجویید. صرف‌نظر از اینکه چقدر تلاش می‌کنید که زیباتر به‌نظر آیید، همواره این را به‌خاطر داشته باشید که زیبایی از درون شما بیرون می‌آید. هنگامی که از درون احساس خوبی نسبت به خود دارید، خوب از خودتان مواظبت می‌کنید و عزت‌نفس زنانه‌تان را محترم می‌شمارید و این زیبایی حتما از بیرون خود را نشان می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha